Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Vil ikke bo midt inne i oslo, men litt utenfor.. samtidig må det være lett å ta seg inn til byen! noen forslag?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 det kommer an på prisnivået .... leie- kjøpe ... type bolig.. leiligheter- hus - rekkehus-,,,,
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Anbefaler Sagene bydel. Rolig men kort til sentrum.
Bøtteknott Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Jeg også mener Grefsen. Men der er det dyrt.. Eller Årvoll.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Har du vurdert Tåsen? Om jeg skulle flyttet tilbake til Oslo, ville jeg ønsket å bo i pmråde Tåsen, Ullevål.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Tonsenhagen! (evt Årvoll). Helt perfekt! Grønt, stille, ganske skjermet flekk helt i markagrensa på østsiden av grefsenkollen. Og likevel kort til byen. God skole og generelt rene og hyggelige omgivelser. Grefsen er også fint, men jeg holder faktisk likevel en knapp på Tonsenhagen, fordi Grefsen er så kupert- hele området ligger liksom i en helling. På tonsen er du på toppen, lyst og fint, men selve boområdet er flatt.
Gjest -<<- Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Mange steder. Men det kommer veldig an på hva dere ønsker av et bosted og hva dere har råd til.
mumtobe09&10 Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Bor på Grefsen og her er det helt nydelig. Stille og rolig, og bruker 15 minutter til Majorstuen/Bogstadveien.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #15 Skrevet 20. mai 2009 Vinderen, Röa, Ullevål hageby og områdene rundt der!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #16 Skrevet 20. mai 2009 Grünerløkka, helt klart! Den har alt, liv og røre, koselige parker, vi bor i en gammel, men hyggelig leilighet. Kort vei til alt. Bra utesteder. Ok å ha barn her, hvis man ikke stiller for store krav, det er jo mange lekemuligheter og bare en kort trikketur til marka/skogen. Barn må ikke ha egen hage, selv om det selvfølgelig er å foretrekke. Vil helst aldri flytte herfa.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #17 Skrevet 20. mai 2009 Enig at det kommer an på prisnivå dere kan legge dere på. Hvis pris ikke er noe issue ville jeg sjekket ut Nordstrand-området, Grefsen, Korsvoll, Tåsen, Røa/Bogstad. Ville ligget unna Holmenkollåsen, Vettakollen, Bygdøy og Ullern. Veldig snobbete områder... Ville også ligget unna deler av Groruddalen og Oslo Øst.. Veldig belastede områder...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #18 Skrevet 20. mai 2009 Hmm veldig fordomsfullt innlegg 21.35. Per def mener jeg bydel bjerke defineres som østkant, selv om det jo ligger i Oslo nord. og tonsenhagen-området er mer likt grefsen og kjelsås enn østkantdrabantbyene!! Kommer an på om du vil bo sentralt eller ikke og om du vil bo urbant eller ikke. Men hvis du vil ha fisk luft (utenfor ring 3!), grøntområder, marka utenfor døra og likevel kort vei til byen, bør du sjekke ut tonsen. Vil du bo mer urbant har jeg ingen aning. Har selv bod dpå ullevål, sogn, tåsen, smestad og lysaker før. Hyggelige steder alt sammen, men ingen slår tonsen!!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #19 Skrevet 20. mai 2009 Smestad:-) Kort vei til byn, men likevel litt "landlig" med kort vei til Frognerparken. Man må ikke være snobb for å bo her!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #20 Skrevet 20. mai 2009 Deler av Oso Øst er belastede områder, ikke til å komme bort fra det, og deler av Oslo Vest er snobbete. Er ikke dermed sagt at alle delene er det. Områdene mot Østmarka som feks Oppsal er jo helt ok bl.a. Grünerløkka er jo også kjempe kult, men antar man ikke vil flytte inn til Oslo med barn og bosette seg her...det er vel primært et sted for målgruppe single
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå