Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Kan med en gang si at det så og si er min feil. Jeg er kjempe sjalu av meg, og det er vel det det hele starter med. Veit egentlig ikke hvor jeg skal begynne, men får vel prøve å begynne ett sted.. Sambo har ihvertfall gjort det slutt med meg nå, virker som han virkelig mener det. Jeg og sambo møtte hverandre via internett. I begynnelsen av forholdet så drev verken jeg eller han med nettby lenger siden vi hadde hverandre. Men etter en stund vi hadde vært sammen så ser jeg at han har starta å være på nettby. Han hadde gitt meg passordet dit tidligere så husket det og sjekka profilen hans, der hadde han begynt å snakke med ei annen jente og kommentert hvor store og fine pupper hun hadde og div andre ting. det er her det hele starter for så sjalu som jeg er begynte jeg å kontrollere det han drev med på nettet siden jeg ikke stolte på han etter det jeg så på nettby. Jeg sjekka mobilen hans, facebook, nettby, msn u name it, kall meg gjerne gal nå men jeg gjorde dette nettopp fordi jeg ikke stolte på han. For noen dager siden ser jeg at han har starta å snakke med ei dame på 40 år på facebook, kom over en melding han hadde fått av henne og der stod det litt mistenksomme ting, ikke noe seksuelt lissom men en flørtende undertone. Jeg kom i kontakt med henne idag og snakka litt med henne, fant jo fort ut at det var ingen flørting på gang der (selv om det kunne se slik ut) og ble venn med henne på face. Dette fant sambo ut av og klikka i vinkel og gjorde det slutt med meg. Jeg vet jeg er sykelig sjalu, og at det var utrolig dumt av meg og gjøre dette.. Jeg er helt på bånn nå og vet ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom tapet av min kjære. Faen at jeg må være så sjalu. Dette er vel en liten utblåsning, så plis ikke kom med kommentarer på hvor syk jeg evt er osv, er ganske langt nede nå så gi meg i det minste konstruktiv kritikk om det er noe du skal si! Jeg har nå ødelagt for den vesle lille jenta mi som mister "pappan" sin, han har vært i livet hennes siden hun var 6 mnd gammel og nå er hun 2 år. Hun har ikke hatt noen andre enn han siden vi ikke har kontakt med bio faren hennes. Jeg vet ihvertfall fra nå at jeg må få kontroll på sjalusien min. Det har allerede ødelagt det beste forholdet jeg noen gang har hatt.. Beklager for mye skriv men dette er bare tankene mine akkurat nå. Stor takk til deg om du leste alt!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Selv om du er sykelig sjalu så er det vel ikke normalt å kommentere andres pupper osv hvis man er i et forhold. Vil tro du har grunn til å være sjalu og skal kanskje være glad du er kvitt han... Gå til psykolog og jobb med sjalusien din, og bruk energien din på nestemann isteden. En som fortjener deg...
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 synes gubben din har vert en dritt som forteller andre jenter hva han synes om puppene deres, og som åpenbart har noe å skjule da, siden han klarte å prestere å klikke for at du hadde kontakt med en jente han har kontakt med på fb. Og til og med gjøre det slutt for at du oppdaget at han hadde en jentevenn- så du skulle ikke vite om henne da eller? eller ligge langt unna henne? hm, hvorfor det da, hvis denne kontakten var så uskjyldig? han er en dust- vær glad du er kvitt han
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Uansett om dette forholdet blir en lost case eller ikke, så bør DU oppsøke noen som kan hjelpe deg med din egen selvfølelse og selvrespekt. Når du er så sjalu som du sier, så har det i 99% av tilfelle med å gjøre at du ikke har særlig høye tanker om deg selv og respekterer deg selv. Da kan du heller ikke stole på andre- uansett om de er til å stole på eller ikke så vil ikke det ha noe å si fordi det er inni hodet ditt alle vonde tanker og fantasier begynner. hørt om "selvoppfyllende profetier"? Nei, oppsøk hjelp og vær STOLT av at du virkelig gjør noe bra for deg selv og den lille datteren din!! Det beste du kan gi datteren din er god selvfølelse!! og kanskje en stabil pappa også på sikt når du er oppe å står på egne bein. Lykke til!!! Det er tøft, men du vil garantert bli et mye bedre menneske for både deg selv og alle rundt deg!! sjekk ut denne linken- denne dama har skrevet flotte bøker som kan hjelpe deg i gang!!!! http://www.miatornblom.se/i2.php Klem
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 http://www.google.no/aclk?sa=l&ai=C9J-q8goTSrf9KsumsAbom4D0Dem433vZ1qPgCv6p6IIHCAAQASC2VFCYv9z2BmDD9LCF1BigAb2tgO8DyAEBqQJSQdHceNOEPqoEFk_QX0rOGUvg0MxYUt41ox0A_lD3gR8&sig=AGiWqtwHh9jKPj604s1JDdKvMikaeW1mvg&q=http://www.tanum.no/searchresult.aspx%3Fsearch%3Dadvanced%26author%3DMia%2BT%25f6rnblom%26fromproduct%3DTrue og her er link til tanum og de bøkene du kan bestille der
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Eneste argumentene han kommer med er: "har jeg vært utro? Har jeg gått til ei annen dame for å få meg no?" jeg må jo si som sant er at nei, han har ikke vært utro fysisk men jeg føler han har vært det psykisk, men det skjønner ikke han for han har jo krav på å få snakke med hvem han vil og ha ett privatliv som han sier selv! Jeg sjekka aldri mobilen hans eller noe som helst annet når jeg ikke hadde mistanker, det var bare når jeg kom over den meldingen på nettby at jeg begynte å kontrollere ting. Så jo at etterhvert kom det forskjellige single jenter på msn hans som han hadde lagt til. Hva de har snakka om aner jeg ikke, men hva skal man oppsøke andre damer for da som er single når man har kjæreste selv?? Jeg elsker han utrolig høyt, har aldri vært mer lykkelig enn hva jeg er nå, men føler at internett har ødelagt forholdet vårt, ikke sjalusien min! Jeg vil egentlig dra min kos og starte ett "nytt" liv men han betyr jo så mye for meg også! HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Til anonym 21:40 Jeg har vært mobbeoffer siden barneskolen og til videregående da jeg endelig ble "akseptert" Kan ikke si selvtilliten og selvfølelsen min er så høy! Jeg ser jo de damene han skriver med jenter i slutten av tenårene med store pupper og blondt hår, selv er jeg liten og tynn med omtrent ingen pupper og utseendet er vel normalt, men ser ikke på meg selv som pen, spes ikke når han skriver det han skriver med andre damer. Jeg skal sjekke ut den siden du anbefalte meg Tusen takk, vet dette er en ting jeg må jobbe med.. Dritt at dette skal gå utover min datter også, at jeg skal ødelegge slik at hun får en farsfigur i livet sitt! HI
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Anonym 21.40 her det viktigste er ikke at datteren din har en farsfigur i livet sitt eller ikke. Det viktigste er at den evt farsfiguren og du har et godt og stabilt, respektfullt forhold. Sjelden noe bra at foresatte går og små-hakker på hverandre eller krangler for den saks skyld- begge deler er like ille, spør du meg(jeg har "god" erfaring med dette fra mine foreldre....) Å holde sammen for barnas skyld er det verste viss-vasset jeg hører!!! Det beste du kan gjøre for datteren din(som fortsatt er veldig liten, så du har tid!!), er å bygge deg opp selv og være sterk og stolt av alt hva du har klart opp igjennom livet! Og jeg LOVER deg at om du klarer å bygge deg opp og kommer deg gjennom den tøffe tiden som det tar, så kommer du til å vokse og se tilbake på alle de vonde opplevelsene dine som noe som faktisk har gjort deg sterk! Og du må ikke tenke at du MÅ ha noen der å støtte deg på, feks være i et forhold, dette er noe du må gjøre selv og FOR deg selv. Det er nesten bedre å ikke ha noen der sånn sett for da vet du at det er du selv som har reist deg! Håper du har noe familie og venner som kan hjelpe deg med datteren din av og til. Oppsøk nye hobbyer og miljøer, snakke med folk og vær nysgjerrig på en positiv måte! Snakk positivt om andre, smil og gi av deg selv- da vil du se at du får så mye tilbake!! Men alt kommer fra deg selv og det er du som må ta ansvar for ditt eget liv!!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Noen er syklig sjalu uten grunn, men man har lov å bli sjalu når samboeren oppfører seg litt mistenkelig, det er upassende å spionere, likevel forstår jeg deg! Det er hyggelig å gi kompliment til andre også, men det er rimelig dumt å snike seg inn på facebook eller nettby for å gi komplimenter om puppene til noen! Hvis han hadde vært åpen med deg om det er det ikke noe å bekymre seg over. Dine misstanker er kansje uberettiget, fordi han leker litt med med tankene, likevel er det mentalt utroskap og det er ikke holdbart i lengden! Ta kontakt med han for å snakke ut, og vær for guds skyld ærlig med han, og forlang at han er ærlig med deg! Kansje dere finner en løsning som dere begge kan akseptere... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå