Gå til innhold

Hva kan dette være? (utslett på 3 åring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treåringen min hadde plutselig noe merkelig utslett i lysken, på rumpa og lårene i kveld. Han hadde blitt våt mens han drev ute og da jeg tok av de våte klærne oppdaget jeg utslettet - hissig og veldig rødt! Det hadde gått litt tilbake (ikke så rødt lenger) når han skulle legge seg, men det er fortsatt der. Ser ut som hvite blemmer også er huden rød rundt. Kan nesten minne om blemmene man får om man brenner seg på brennesle, men han har garantert ikke gjort det.

Det virker ikke som om det er plagsomt for ham (klør kanskje bittelitt) og han er helt frisk og har veldig god allmenntilstand.

Noen som har vært borti noe lignende? Hva kan det være? Bør jeg holde ham hjemme fra bhg og ringe doktor hvis det er like mye i morgen?

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+spire
Skrevet

Hvis han har vært våt på de aktuelle områdene kan det være eksem av noe slag. Jeg sliter selv med atopisk eksem, og det blir alltid ille etter at jeg har vært ute i aktivitet med våte eller fuktige klær på. Hvor store er "blemmene"?

Skrevet

Han har aldri hatt noe antydning til eksem eller hudplager tidligere. Tvillingbroren hans er noe plaget med tørr hud og eksem, men det arter seg helt annerledes. Men det kan jo være det selvfølgelig. Blemmene er i forskjellig str, de største er ca 0,5 - 1 cm i diameter. det er noen blemmer også er det mye rød hud..

Skrevet

Kan jo være elveblest. Er jo ikke helt sommer ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...