Gjest Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Prinsessa har begynt å få litt grøt, ikke så mye... 2 ts med grøtpulver ca blandet med mm/mme. Har også fått litt sviskesaft. Og de siste dagene litt malt. Men hvor mye skal jeg gi for at det skal hjelpe på magen hennes? Og blir det enda verre jo mer grøt hun får, eller venner magen seg til det etterhvert? Er det noe annet jeg kan gi evt. som ikke gir så hard mage? Hun er veeeeeldig hard i magen, og plages tydelig. :/
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Oi, så rart! Var jo ikke store mengden grøt hun hadde fått da... Tror nok ikke at magen hennes blir enda hardere nei, det vil isåfall skje ved innføring av to fulle porsjoner daglig, da merket ihvertfall vi en liten endring. Mengden sviske/ malt må du nesten bare prøve deg fram med, du merker fort hvis du har tatt for mye;) Er heller ikke noe farlig å gi for mye malt/ svisker.
Gjest yrild Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Hvis hun ikke er vant til MME så kan det jo være melken hun reagerer på? Hirsegrøt Kokt pære Er to av de tingene som ikke gir hard mage... Dette er en fin link hvor de skrive bla. om egenskapene til grøt/frukt og grønnsaker (om hva som kan føre til forstoppelse etc) http://www.wholesomebabyfood.com/homemade-baby-food-recipes-intro.htm
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 For masse malt gir luft i magen sa barnelgen vår. MAKS 1 ss for dagen og helst ingenting på natta sia det kan være veldig gassdannande. ville berre sei det sida ei over skrev at det ikkje var farlig med for masse malt..
Maya_1 Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Snuppa ble hard i magen av bare 1 ts grøtpulver, og hun er vant til mme i tillegg. Så det er vel ikke uvanlig. Gir henne circa 3 teskjeer sviskemos etterpå, det ser ut som gjør susen (Det er vel ikke skadelig med for mye sviske? Jeg begrenser det jo, men snuppa er helt vill etter det. Sikker på hun kunne drept for et glass sviskemos:P)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Det er som sagt ikke noe farlig verken med for mye svisker eller for mye malt. Det verste som kan skje, er at de får litt løs mage og evt litt ekstra luft. Vi har alltid vært rause med malten, men flisa har aldri hatt luftsmerter av noe slag. Men det er selvsagt ikke noe vits i å overdrive maltbruken; hvis avføringen er av passe konsistens uten malt, er jo det det aller beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå