Gå til innhold

Er dette normalt eller er han fullstendig psykopat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i mange år og har små barn. Han er snill og grei til tider, men sjelden mer enn 3-4 dager sammenhengende. Da får han et slags aggresjonsutbrudd og lager krangler om ingenting. (ikke foran barna- han er en kjærlig og omsorgsfull far)

Jeg føler jeg har mistet grep på hva som er normalt eller ikke, men her er noen eksempler:

- Her om dagen så hadde vi en småkrangel mens vi gikk på gaten. jeg tok han lett i håndleddet for at han skulle stoppe opp og da slo han rett til meg. (ikke hardt nok til at jeg gikk i bakken eller noe, men jeg har stygge blåmerker flere steder.)

-Han har gjort lignende flere ganger før, og unnskylder seg alltid veldig, men forsvarer seg med å si 'at jeg provoserte han'

-Idag ligger jeg syk i sengen med kraftig forkjølelse. Vi snakket om hvor ofte det er vanlig å ha sex, og han mente at man skylder mannen å ha sex minimum en gang hver dag, uansett om man er syk, etc. Så da spurte jeg om han mente at jeg skylder han sex idag når jeg ligger rett ut. da svarte han 'Du er da faen ikke døende, er du vel?' Så prøvde han å rive av meg joggebuksen, mens han lot som om han spøkte. Jeg dyttet han hardt bort og sa dette er faktisk ikke morsomt, føler meg veldig dårlig. Da tok han av seg og dyttet penisen inn i ansiktet mitt. Jeg dyttet han igjen unna og låste meg inne på badet i ca en halv time. da jeg kom ut igjen hadde han gått, og er fortsatt ute.

-Kan også nevne at han utsatte meg for et enormt sexpresss etter at vi fikk begge våre barn og mer eller mindre truet seg til sex(meget smertefullt for meg) bare 3-4 dager etter fødselene (keisersnitt).

Han er veldig morsom å være sammen med til tider, en type som alle syntes er veldig underholdende og festlig. Alle vennene våre sier alltid at jeg er så heldig, og de vet ingenting av dette. jeg føler at jeg ikke har noen jeg kan snakke med, og ønsker derfor mange tilbakemeldinger og synspunkter på dette innlegget. Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI DETTER ER OVERHODE IKKE NORMALT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hjelpe meg! De eksemplene dine er jo helt groteske! Kom det laaaangt vekk fra denne SYKE mannen!

Skrevet

Beklager anonym, men dette er ikke normalt. Det veldig kraftige overtramp han kommer med, og det er ikke riktig at du skal finne deg i det. Det er leit å si det, men jeg tror du har det bedre uten denne mannen.

Skrevet

Han er nok psykopat. Og psykopater er ofte veldig sjarmerende og godt likt av andre, enn hvem det går ut over(som oftest partnern). Derfor er det vanskelig å få andre til å forstå hvordan han virkelig er. Prat med noen du er sikker på vil tro deg. (noen av dine familiemedlemmer f.eks)

Skrevet

Du sier det vel egentlig selv, du har mistet grep på hva som er normalt....og det er normalt for mennesker som lever slik du gjør. Kanskje på tide å søke hjelp?

Skrevet

Minner meg veldig om min mann. Jeg har laget ett innlegg her før i dag om hvordan han har vært mot meg i dag. (han som klikket på jeg så på bilder på mobilen og sa jeg var så vid nedentil at jeg trenger en hestekuk).

Vil bare sende deg en trøsteklem jeg. vet hvordan du har det...

Skrevet

Når du må låse deg inn på badet for å slippe unna mannen din, så burde det ringe en bjelle om at dette ikke er normalt!

Men skjønner jo at det kan være vanskelig å se selv, å se forbi den du ser han er til tider. Men hør på de som svarer deg her! Det er ikke normalt! Han må ha hjelp. Du fortjener ikke å leve med en som holder på sånn.

Skrevet

mener dere det? jeg føler meg på en måte veldig svak etter alle disse årene med han. Jeg har prøvd å gå et par ganger, men da har han gått helt berserk og lovet gull og grønne skoger... så har han vært mye bedre i lang tid, før han gjør et eller annet nytt.

Vi har som sagt to små barn, han tjener godt med penger (det gjør ikke jeg), og han er grei mye av tiden... Han er veldig kjekk og jeg får ofte høre at jeg har 'den perfekte familie'.

Her er et par eksempler til:

- Han kaller meg ofte ting som 'din jævla fittekjerring', fordømte hore, etc

-Han snakker om sex HELE tiden, særlig om hvor lite han får det, etc. (Vi har sex i hvertfall en gang per dag)

Jeg har prøvd å forklare at det seksuelle hadde vært mye bedre om det hadde vært noe begge instigerte, og begge ønsket. Da sier han bare 'å har du rådført deg med de tørrfitte mannehatende venninnene dine, nå?'

HI

Skrevet

Han har psyket deg så kraftig ned at du ikke vet hva som er normalt og selvtillitten din er dårlig. Han har ingen respekt for deg. At han truer seg til sex ligner mye på voldtekt. Han er ingen god mann og at at han har noen gode dager eller er morsom og sjarmerende utad er INGEN god grunn til å holde ut med resten.

Jeg synes du må få hjelp til å gå i fra han. Du får det trangere økonomisk, javel, men forhåpentligvis bedre på de fleste andre områder. Og du vil sikkert renge hjelp til å "bli deg selv igjen" og få tilbake troen på deg selv. Har du noen som kan forstå deg og støtte seg i dette?

Jeg ble ordentlig lei meg på dine vegne og håper du klarer å komme deg unna, både for deg og barnas skyld.

Skrevet

Les innlegget ditt selv HI! Hva du bør gjøre er jo innlysende...!!! Herregud... At han krever sex en gang til dagen er jo helt sinnsykt!

Skrevet

Han er en ekte psykopat !!

Skrevet

Les ditt eget innlegg, svaret på spørmålet ditt sier seg selv.

Skrevet

Navnet ditt begynner ikke tilfeldigvis på T?

Vet du; dette høres ut som min eks. Og da mener jeg EKS!

Jeg betegner ham(min eks) som en psykopat i lære. Han er ikke fullt ut det en kaller en psykopat, men han var på god vei til å bli det. Kanskje psykopat light? Ingen andre så den siden, de så festens midtpunkt og den som hjalp alle, spanderte, og fortalte historier en kunne le av. De så ikke han som slo, som tok hvert lille kjærtegn fra meg som invitt til sex med en gang, som var sykelig sjalu(fikk en del blåveiser av det), som nektet meg penger til mat og regninger når han var sur, som vridde alt feil til å være min feil, som aldri tok ansvar når det gjalt barna(bare det morsomme), som ble sur på meg for at barna gråt om natta, som skremte livskiten av meg da jeg var høygravid(og lo godt når jeg ramlet med bekkenløsning - snål humor, kan man si). Samtidig kunne han være så god og snill i noen øyeblikk, og komme med roser og diamanter. Men da var han selv fornøyd(med sexen) eller redd for at jeg skulle gå fra ham..........

Legg enda en gang merke til ordet EKS.

Du bør egentlig komme deg vekk fra ham. Han vil nok ikke endre seg, for han er som min eks; det aller meste er andres feil, og da spesielt damas......... Og som kjent, den som ikke har feil(les mannen i dette tilfellet) trenger jo ikke endre seg......

Skrevet

Nå kom han akkurat hjem her og lurte på hvorfor jeg sitter og griner. jeg sa at oppførselen hans er helt utrolig. Da sa han at han er en varmblodig mann 'som må knulle flere ganger om dagen. ' Han sa også at jeg er en jævlig bortskjemt fittekjerring som cruiser fra butikk til butikk og bruker pengene hans hele dagen og da kan jeg 'ihvertfall faen ikke nekte han sex'.

Det skal sies at jeg kun jobber deltid, men det er for å være der for barna. Jeg er ikke en shoppekone, og syntes vel egentlig ikke oppførselen hans er grei selv om jeg hadde vært det...

Kan også nevne at han idag, siden jeg er syk, tilbød seg å lage middag til meg og pleie meg. Dette syntes jeg var hyggelig. Da maten var ferdig (salat og kylling med saus) kom han inn i stuen hvor jeg lå på sofaen og bokstavelig talt kastet maten på meg så jeg brant meg og ble tildekket av mat og saus.

HI

Skrevet

Navnet ditt begynner ikke tilfeldigvis på T?

Vet du; dette høres ut som min eks. Og da mener jeg EKS!

Jeg betegner ham(min eks) som en psykopat i lære. Han er ikke fullt ut det en kaller en psykopat, men han var på god vei til å bli det. Kanskje psykopat light? Ingen andre så den siden, de så festens midtpunkt og den som hjalp alle, spanderte, og fortalte historier en kunne le av. De så ikke han som slo, som tok hvert lille kjærtegn fra meg som invitt til sex med en gang, som var sykelig sjalu(fikk en del blåveiser av det), som nektet meg penger til mat og regninger når han var sur, som vridde alt feil til å være min feil, som aldri tok ansvar når det gjalt barna(bare det morsomme), som ble sur på meg for at barna gråt om natta, som skremte livskiten av meg da jeg var høygravid(og lo godt når jeg ramlet med bekkenløsning - snål humor, kan man si). Samtidig kunne han være så god og snill i noen øyeblikk, og komme med roser og diamanter. Men da var han selv fornøyd(med sexen) eller redd for at jeg skulle gå fra ham..........

Legg enda en gang merke til ordet EKS.

Du bør egentlig komme deg vekk fra ham. Han vil nok ikke endre seg, for han er som min eks; det aller meste er andres feil, og da spesielt damas......... Og som kjent, den som ikke har feil(les mannen i dette tilfellet) trenger jo ikke endre seg......

Skrevet

Hei du rett over her :)

Navnet mitt begynner ikke på T (ville sagt det hvis det gjorde det :))

Men eksen din høres helt ut som min mann. Alt du sier høres helt ut som han.

Kan også nevne at min mann er vokst opp med en ekstemt voldelig far som en gang banket hans mor så hun endte opp i koma og fikk varig hjerneskade. Han sier alltid foran venner etc at han bare ikke kan fatte hvordan menn kan skade dama si.

HI

Skrevet

jeg grøsser- han her er jo en fritsel-type spør du meg- han voldtar deg jo! og slår deg!

og får deg til å tro at du er avhengig av han (økonomi)- tenk at han har psyket deg så kraftig ned, at du må LURE på om dette er galt? heldigvis er det en del av deg som vet at dette er hårreisende ille- bruk siste rest du har av deg selv, til å forsvinne fra han- du vet jo at når lovnaden om grønne skoger kommer tilbake er det tull- du vet jo det, så det må du forberede deg på å stå i mot.- kommer han til å være farlig mtp vold osv når han får vite om at du drar? tenk over det, og sørg for beskyttelse på forhånd, dlik at du ikke utsetter deg og BARNA dine for fare- jeg skriver barna også ja, for du kan ikke vite med sikkerhet at han i et desperat nok øyeblikk (som når han innser at du ikke biter på lovnader om bot og bedring, og at du FAKTISK drar fra han) kommer til å skåne barna- etter min egen erfaring, så er det fullt mulig av slike menn å angripe barna, eller true de- som siste utvei for å bevare jerngrepet på deg, beholde makten over deg, fordi han vet, at du aldri vil ta noen sjanser med barna- vær obs på det, å legg fra deg alle naive tanker om at "han er en god far, han ville vel aldri" ta forhåndsregler, og sørg for beskyttelse for deg selv og barna- han er voldelig og han er en seksualforbryter. og det må du forholde deg til (altså virkeligheten) det betyr, at du må beskytte deg selv og BARNA dine mot denne mannen.

lykke til!! ta kontakt med krisesenter for en "uformell" prat, snakk med noen med kompetanse - du kan gjøre det på telefon også om det er slik at du bor "på landet" eller det er langt unna, litt lavere terskel for å ta kmontakt med de også kanskje om du ringer (og slipper å trappe opp for første samtale)

DETTE synes jeg du skal gjøre noe med, ikke la det bli med tanken-

og du er sikkert glad i han, så det vil jo ikke vere enkelt å dra- det vil bli sorg, kjærlighetssorg kan du rekne med, for de gode sidene av han er jo gode- MEN det er farlig for deg og BARNA å leve med denne mannen, gode dager og stunder vil du få uten han også- lykke skal du få ha, uten han. Kjærlighet kan du oppleve med en ny og snill mann på et senere tidspunkt- så ikke vær redd for å "miste de lykkelige stundene" du vil få masse nye gode øyeblikk, bare uten han!

stor gi-deg-masse-mot-og-styrke- klem fra meg til deg

Skrevet

NOen som har erfart dette bør vel gi deg noen konkrete råd om hvordan gå frem- skriv dagbok feks- hjem på tekstmeldinge eller mailer osv-

feks i forhold til å komme opp i en rettstvist om barna-

Men du kan jo begynne med noe som å skrive et brev til ham fortell ham litt om hvordan du opplever samlivet deres- og så be ham om å bli med i samlivsterapi- jo mer riktig du gjør dette - jo bedre er det.. tenker jeg..

og finn deg noen å snakke med i nerheten av deg- sjelesørger- prest-psykolog - helsesøster!!! det er viktig- ta et steg av gangen....

Skrevet

Jeg var en gang i tiden forlova med en som viste seg å være psykopat.. Det du skriver over her, er akkurat det samme som jeg opplevde for noen år tilbake..

Det er heelt typisk det du skriver.. han er snill og god noen dager, for så å kalle deg hore og andre helt uakseptable stygge ting, samt være voldelig de neste dagene. De fremstår som godhjerta og sjarmerende forran alle andre, sånn at ingen skal tro på deg når du en dag forteller hvordan du egentlig har det med mannen din. Du blir fullstendig hjernevaska (og det viser du jo faktisk i innlegget ditt at du har blitt..siden du ikke skjønner at det han gjør mot deg er heeelt syyykt)

Jeg fikk hjelp av familie og gode venner til å komme meg bort fra svinet jeg var sammen med, og jeg takker gudene for det! Nå synes jeg bare oppriktig synd på den stakkars dama han er sammen med nå!

Mitt råd er: KOM DEG BORT FRA DETTE SVINET FORT SOM FAEN!!!!!

Ja, det blir litt tungt i starten, for du er jo glad i mannen, men jeg skal love deg at med tid og stunder så vil du prise deg lykkelig over at du tok det rette valget, og kom deg bort fra mannen før det gikk for langt.

Skrevet

Du har den fulle beskrivelsen av en psykopat. Kvitt deg med han. Du er blind. Psykopater har gode sider og gode perioder, men de sidene bruker de kun når føler at de "mister" kontroll eller at det gagner dem selv.

Skrevet

Jeg skrev også over her, men må bare gjenta meg selv! KOM DEG BORT FRA HAN!!! Hjelper lite at han er snill og god til tider... Når han også oppfører seg som en jævla dass til andre tider! Er ikke slik det skal være, du skal ikke gå rundt å være redd for noe som helst (og iallefall ikke mannen din) hjemme!

Normale menn kaller ikke dama si for hore, fittekjerring! De tvinger heller dama til sex, uansett hvor lenge siden eller hvor sjeldent de får det! De slår ikke, stapper ikke pikken sin opp i ansiktet på deg, når det er tydlig at du ikke vil! De truer seg heller ikke til sex 3-4 dager etter ett keisersnitt. Normale menn gjør ikke det!!!!!

KOM DEG BORT FRA HAN NÅ!!!!!!!

Skrevet

Tusen takk for alle svarene. Dere er veldig søte!

Det er godt å høre at andre også reagerer på oppførselen hans, og at det ikke er rart at jeg blir lei meg.

HI

Skrevet

Hei HI.

Hvis du bestemmer deg for å gå ifra denne mannen, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med et krisesenter for å dokumentere saken din.

Min eks klikket totalt da jeg flyttet med ungene, og hadde jeg ikke tatt turen innom der en gang han truet og skremte vettet av meg, hadde jeg aldri kommet meg unna. Det ser jeg nå. Han har laget et helvete i etterkant uten at jeg orker å gå inn på det her, men uten papirene, advokaten og veiledningen jeg har fått fra krisesenteret, hadde jeg ikke hatt noe annet valg enn å bli...

Jeg regner med at du ennå ikke er innstilt på å gå, men faren for at han vil gå lengre og lengre over streken i sin behandling av deg er overhengende.

Skrevet

Dette høres ut som en typisk psykopat! Seriøst! Kom deg vekk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...