Gå til innhold

Britisk statsborger og Tyrkiatur..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet om britiske statsborgere trenger visum til Tyrkia? Vi reiser dit 13. juni men jeg finner ikke noe info på nett!!!

Noen som foresten kjenner Side Village?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, ja så det der nå..... men hvordan søker jeg.. er fryktelig dårlig på å lese sånt assa.. Hehehe.. takker igjen for hjelpen.

Skrevet

Forstod ikke helt. Søker om visum?

Skrevet

Ja? Må jeg ikke søke på forhånd? Vi skal reise med Ving den 13. juni.. og alle norske statsborgere får dette automatisk når de betaler reisen eller noe... mens andre statsborgere må henvende seg til den Tyrkiske ambasaden eller noe.. så regnet vel med at jeg måtte søke på forhånd...

Skrevet

Vet ikke hvordan det er for britiske, men er ganske sikker på at det er det samme som for nordmenn. Visumet ser ut som et frimerke som settes i ditt pas. Vil tro at i begge har betalt for det med ving? Da får i visumet utlevert i Norge, når i kommer til Antalya, stemples passet, på visumet og det samme når dere skal hjem.

Altså ingenting å søke :-)

Skrevet

Ring tyrkiske ambassaden. Dersom du ikke har sagt i fra, så har du nok blitt belastet for det hos Ving. Dette er for norske statsborgere. Utenlandske må mest sannsynlig betale for det på flyplassen i Tyrkia ved ankomst. Men da må du jo få trukket det ut i prisen fra Ving så du slipper å betale dobbelt

Skrevet

Ok, takker for svarene... får ringe de i morgen...håper de snakker norsk?

Skrevet

Har aldrig hørt om at der er forskjellige visum til forskjellige land? de 2 forskjellige jeg har set, er den ene betalt med Euro og den anden med dollar? Er dernede ca. 4 gange i året, men er altså ikke helt sikker

Skrevet

Det er ikke forskjellige visum sånn sett....Men forskjellige nasjonaliteter har jo avtaler med de forskjellige landene...Det er jo det samme for folk som kommer til Norge. Noen kan komme uten noe som helst (f.eks Sverige, Danmark), mens andre må ha visum (fra f.eks Tyrkia).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...