Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er litt plaga av de, og det er greit..

Men har en på siden av magen som er ganske stor og går "hull" på hele tiden..

Har tatt dette opp med legen, men hu sier bare at de ikke gjør noe med de, men jeg føler det blir helt feil..

Var selv plaga med vorter når jeg var liten, og det er vondt når de blir rivd opp! Kan bare ikke skjønne at det er normalt å la han gå med det..?

Denne her har han hatt i ca 1 år, kommet flere etter den, og den er vokst..

Legen min er ikke alltid like glad i ekstra arbeid, så stoler ikke helt på det hu sier..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det de evt kan gjøre er å skrape den bort. Nesten rart at den ikke forsvinner når den blir revet opp. Kanskje du kan prøve å klemme litt på den neste gang det går hull (slik man klemmer kviser). Husk å desinfisere etterpå!

Skrevet

Dattern min var plaget av det samme for et par år siden. Har du Klorexidin? (usikker på rettskrivningen her, ja...) Jeg brukte det hver morgen og hver kveld. klemte litt og renset. fikk noen av de største fjernet hos lege. Da bruker de noe som ligner på en miniatyr-skje, som vipper selve "molusk-ballen" ut. Men vær supernøye med å rense det og sett over en komoress på de som verker (der hvor det går, seff) så huden ikke smittes igjen og igjen. Lykketil!!

Skrevet

Min sønn har hatt molusker i ca 11/2 år. Han har nå mellom 30-40 stk. Legen min har også sagt at de forsvinner av seg selv, men at de kan skjæres bort hvis de blir et problem. Snakket med helsesøster nylig og hun sa at de også kunne fryses bort. Hun anbefalte å få en henvisning til hudlege for å få det vurdert. Jeg har derfor bestilt legetime for å få henvisning. Har lest på internett at tea-tree olje hjelper mot molusker. Har smurt på dette i ca en uke nå, men ser ingen endring så langt... Har også hørt at bananskall kan hjelpe..

Skrevet

har hørt at homeopater kan hjelpe.... kan jo være verd et forsøk...

Skrevet

Jeg har hørt at bading i sjøen/saltvann kan hjelpe. Vel verdt et forsøk til sommeren?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...