Gå til innhold

Har dere felles økonomi med samboeren deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hva som er vanlig her...

Har dere helt seperat økonomi, eller deler dere på alt? .... eller er det mellomting?

Har dere egen bil og betaler for den, eller har dere felles bil i familien?

Hva med bolig? Betaler dere likt?

Har ny kjæreste, har alltid hatt felles økonomi tidligere, så jeg lurer på hva folk gjør..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi deler på alle faste utgifter og egentlig det aller meste. Men har ikke felles konto, og trenger ikke spørre hverandre om å bruke litt penger på oss selv en gang iblant. Blir det snakk om store beløp pleier vi likevel å diskutere det først. Fungerer kjempegodt her hos oss.

Skrevet

Vi har ikke felles økonomi. Er ikke helt ånklie samboere enda, men han bor da stort sett til meg når han ikke er på jobb. Jeg eier huset, og de få kronene jeg har i kommunale utgifter betaler jeg. Har hver sin bil, og han betaler for sin og jeg for min. Nå er det ikke mye vi trenger penger til, stor sett mat, og den som handler betaler. Vi sjekker aldri lappen for å gjøre opp. Sånn i det lange løp så går det nok opp i opp. Jeg betaler mine telefon og han betaler for sin. Tror ikke vi har så mange andre utgifter...

Skrevet

Ja vi har felles økonomi. Eller det vil si han betaler regninger ol pga jeg er student. Lån og stipend (6000 i mnd) har jeg til lommepenger, eller kjøper litt klær til ungene, mat osv.

Ellers så bruker vi bankkortene om hverandre.

Skrevet

Vi har veldig felles økonomi. Kjøpt hus sammen og betaler like mye. Når vi ble sammen hadde jeg egen bil som jeg betalte selv. Men den solgte vi, og kjøpte ny bil sammen. Så deler alt likt.

Tjener også ca det samme, så det er egentlig veldig greit.

Har felles regningskonto, som begge overfører fast beløp til hver mnd.

Går den ene tom for penger, får den av den andre.

Vi deler liv, derfor deler vi pengene også :-)

Skrevet

Ja vi har felles økonomi. Veldig greit. Vi synes begge at vi har bedre oversikt over hvor mye vi bruker og hvor mye vi har igjen etter at alt er betalt. Vi har også snart 2 barn sammen;)

Skrevet

jeg er også student, men har to deltidsjobber. Med to inntekter og stipend har jeg inntekt på ca 10 000 i mnd.

Samboeren min betaler lån på huset, forsikringer, strøm og alle det der, mens jeg tar meg av innkjøp av mat, klær, utstyr til den kommende babyen og nødvendige ting til hjemmet. Han har kjøpt bilen, jeg bataler diesel... Jeg bataler mine regninger og han betaler sine. Han kan spørre meg etter penger, og jeg spør han etter penger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...