Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 hvor ofte møter de minste far?? far til mine to kommer så sjeldn at jeg blir orntli lei meg når han tar de med seg, og lillemor vet jo sikkert ikke hvem han er engang... det er snart 4 mnder siden han flyttet å han har kanskje hatt dem sammen med seg 2-3 timer i gangen 4-5 ganger... eldste på snart 3 har begynt å ikke ha lyst til å bli med, å jeg synes det er pyyyton....
AneB Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Så utrolig trist!! Vi bodde så langt fra hverandre (50 mil), så jeg var alltid tilstede på samværet. Men har dere ikke en samværsavtale? Kanskje du kan stille noen krav til han utfra barnas behov?
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 ja det er trist.. og han bor 10 min unna med bil! vi har ikke noen spesifikk avtale, jeg har spurt ham hele tiden siden han flyttet om han ikke kan komme en dag i uka, til å begynne med, i alle fall så lillemor blir mere vant med ham, og han sier hveeer gang at han skal tenke på det... :-/ hvor kan jeg evt undersøke om jeg kan stille noen krav til ham da? jeg prøver jo å fortelle ham å vise ham at det er en grunn til at barna ikke vil være med ham... men han skjønner jo f*** ingenting virker det som..
AneB Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Så utrolig frustrerende, for både deg og barna! Har dere ikke levert en samværsavtale på NAV? Har dere privat bidragsavtale? Ikke vært gjennom mekling ved familievernkontor eller noe ved samlivsbruddet? På familievernkontoret er de utrolig hjelpsomme, det er i alle fall min erfaring. Om du tar en telefon dit, så vet de garantert hvor du skal begynne.
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 ja det er det.. vi har ikke levert samværsavtale, men har avtale im bidrag gjennom nav. vi var på den ene obligatoriske meklingstimen.. å av den kommer det fram at han skal ha annenhver helg. men jeg vil ikke at de skal være der en hel helg fordi han ikke kjenner dem nok lenger.. til å begynne med var vi enige om at han skulle komme ganske ofte en stund før han hadde de en hel helg, men han hadde selvfølgelig ny dame en uke etter han flytte så hun er jo den eneste i fokus da... :-/ men kan jo prøve å ringe familievernkontoret da...
AneB Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Bidraget reguleres jo av samværsavtalen, men det har dere jo altså. Skjønner godt at du ikke vil sende den minste avgårde annenhver helg, når det er sånn. Tror dere har krav på en time til på mekling, men er ikke helt sikker. Men ring familievernkontoret og legg frem saken din, så hjelper de deg helt sikkert videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå