Mana83 Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har en gutt på 7 mnd som ikke helt vil sove rundt enda.. jeg har kuttet ut å gi han ne melk på natta,hvis han våkner så får han bare tutten å sovner som regel fort igjen. Men hadde håpet å kunne slutte med å gi han tutten i tider og utider,får liksom aldrig en god natt søvn når jeg hver 2-3 time må ned å gi han tutten...som regel tar jeg han opp i min seng alt fra mellom 4 og 6..ammer å styrer litt for å få en ekstra time på øyet:P Jeg gir ham mye mat i løpet av dagen så han skal ikke være sulten på natta. Han legger seg fint på kvelden mellom halv 7 og 7. Noen som har noen bra tips for å få han til å sove fra 7 til mornings?
Ranveig R Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Jada... Ta tida til hjelp. Det er ikkje alle barn som søv heile natta ved 6 mnd, eller ved 1 år for den saks skuld. Eldste vår sov ikkje ei heil natt før han var nesten 2 1/2, utan at det var/er noko gale med han. Lille er 18 mnd og har sove natta gjennom (dvs ikkje heilt, pleier å våkne og drikke vatn ein gong før vi legg oss, og av og til ein gong litt seinare) tre netter på rad no, ny pers. Men ho har ei "unnskyldning"; masse vondt og problem med magen. Gje småen minst mulig oppmerksomhet når han er våken. Gje smokk og gå ut igjen. Når det gjeld amming i 4-5-6-tida så har eg holdt på sånn i over 1/2 år. 3 netter etter eg kutta ut den tidleg-morgon-amminga, sov ho vidare til 6.30-7, utan å våkne, og ho våknar og sjeldnare i løpet av kvelden/natta.
Mana83 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 han eldste min sov heller ikke rundt før han var over et r gammel..skulle ha flere flasker melk i løpet av natta,tenkte ikke på kutte det ut da så det fortsatte og fortsatte,kunne gi han opptill 5-6 flasker pr natt,hehe..så fant jeg ut at nei,nå e det kutt på melk om natta å han sov rundt nesten med en gang.. blir bare så misunt på de som har barn på ett par mnd som allerede sover rundt:S hehe .. føle at når endelig ting begynner å gå seg litt til med søvnen hans om natten så blir han syk,forkjølet ol så faller alt arbeidet bort for han trenger så mye omsorg akkoratt da at han begynner å våkne på natta igjen...har hatt en natt hvor han sov ca fra halv 7 til 6..tror jeg var inne 1 gang å gav han tutten å det var før jeg la meg så det er helt greit,var en fatastisk natt:D Gu eg glede meg te han sove som han på 2 år... Men hvordan er dere med grining..har jo hørt man kan vente 5 min før man går inn..gjelder dette bare når en legger barnet eller hvis barnet våkner på natten og? Føler at hvis jeg går inn så fort han våkner vil han tenke at bare han gråter litt kommer noen...hender han våkner å gråter litt og sovner før jeg får sjangs å gå ned til han...men vet ikke om dette er ideelt å prøve de 5 min me grining sånn midt på natta?
Ranveig R Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Når det gjeld grining om natta har vi gjort det slik: Når ho våknar og sutrar, lar vi ho sutre litt i håp om at ho skal fine roen igjen av seg sjølv. Viss det går over til gråt/skriking går vi inn. Av og til gir ho lyd frå seg men før vi har kome oss inn har ho sovna igjen. Altså: Ikkje sprett opp ved første klynk, men eg ville ikkje latt jenta vår ligge og grine... Då tenker eg at ho blir enno meir våken, og kanskje treng trøst i tillegg til smokk for å sovne igjen. Kjenner igjen følelsen med sjukdom/forkjølelse og søvn... Eg nattavvendte jenta vår 5 gongar frå ho var 10 til ho var 17 mnd, men KVAR GONG blei ho sjuk i løpet av 4-5 dagar etter puppeslutt. Skikkeleg frustrerande. No måtte eg slutte å amme pga truleg melkeallergi, og det gjekk heldigvis lettare enn forventa. Det at nattesøvnen blei bedre kom som eit stooooort pluss ) Lykke til vidare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå