Gå til innhold

Da gikk det mest sannsynlig galt...MA


zadine

Anbefalte innlegg

Regner med at jeg i morgen må melde meg ut av denne klubben.

Var på tidlig UL i dag, skal være 11uker og 4 dager på vei, men jm kunne ikke finne fosteret.

Hun fant forstørret livmorsekk, men ikke fosteranlegg. Hun lurte på om jeg kunne ha kommet kortere i svangerskapet enn jeg trodde, men det er ikke mulig.

Jeg har alle symptomer på å være gravid fortsatt. Trett, litt kvalm....

akkurat slik jeg har hatt det med de andre to.

Jeg har ikke hatt noen blødning eller smerte i magen.

Nå sitter jeg sjokket her, og skjønner ingenting. Det var liksom ingen tegn til at noe var gått galt.

 

Jeg skal på gyn.pol i morgen for en nærmere utreding.

Men jeg er så lei meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Trist å høre..Noen ganger her i livet møter vi desverre motbakker enten vi vil eller ei. Men du er ihverfall heldig som har to fra før (hvis jeg har fortsått det riktig??) Fortell gjerne hvordan det har gått idag..!!

Føler veldig med deg, og håper det går bra med deg. Du kommer deg garantert igjennom dette, men jeg skjønner alt kan virke maktesløst nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff... provoserende dette: "du er heldig som har ....fra før", kunne du ha droppet blant alle dine støttende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gyn.pol konstaterte de en Blighted Ovum, som jeg har forstått det, så er det en tom fostersekk.

I følge legen, så var det nok slik at det egget mitt som ble befruktet, ikke innehold mine arvestoffer, og med bare fars arvestoffer, så kan det ikke utvikle seg til noe foster. Så egget mitt var tomt (og det skjer visst rett som det er mente legen, at eggene er tomme), derfor ble det ikke noe fosteranlegg. Men jeg var gravid, livmora vokste og hormonene raste i kroppen som om jeg var gravid. Det fantes en fostersekk, men ikke noe foster. Så kroppen min ble lurt, og skjønnte ikke at noe var galt.

Jeg har ikke hatt blødninger eller noe i forveien som skulle tilsi at det gikk galt. Derfor var sjokket så stort da vi såg at det var tomt der inne.

Så jeg fikk en pille for å fremprovosere en abort, slik at kroppen min skal komme i rett modus igjen.

Så i går hadde jeg sinnsyke menssmerter, og meget kraftig blødning.

Så må jeg inn på sykehuset i neste uke for å vurdere om alt kom ut, eller om jeg må ha utskrapning.

Etter det er det bare å prøve igjen mente legen.

 

det tar en tid å komme over sjokket.....her har jeg båret på ei tom voksende livmor i nesten 12 uker, og gledet meg villt til julegaven ..

men men.

 

Jeg har to fra før, og det er jeg så takknemlig for. Det provoserer meg ikke i det hele.

Av og til går det bare sånn, at alt ikke blir som vi hadde tenkt.

Jeg er trist og lei, men jeg skal klare dette også. For nå vet jeg at det ikke var noe foster der, det kom aldri så langt. Jeg ble bare kjempelurt av min egen kropp.

 

Til Snapplemom; en MA er en "missed abortion", altså at kroppen ikke forstår at noe er galt, slik at den fortsetter på samme vis. Man får altså ikke sånn blødning som man får når man spontan aborterer. Man vet ikke om at det har gått galt selv altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig trist!

 

Hvordan får man vite at man har en MA da? På ul? Og er det fare for MA gjennom hele svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk galt her også. Blødde litt på onsdag, og litt mer på torsdag. Vi reiste til legevakten, og ble sent rett til sykehus.. Fosteret var bare 6 uker, men jeg er 10 uker, så ikke noe håp og spore... Føler veldig med deg! Her er alt bare ræva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...