Gå til innhold

Hvordan vet man om man lekker fostervann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del utflod i svangerskapet, men nå er det alltid fuktig på siden av truseinnlegget. Det lukter litt søtlig, og er helt gjennomsiktig. Har vel hatt det slik noen dager nå. Kjenner en del liv, er i uke 35 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg var nylig inne til kontroll pga det samme. Vanskelig å vite om det er fostervann. utflod, eller urin. Det ble tatt diverse prøver av meg og de fant i grunn ikke ut så mye. Men fikk beskjed om å ta kontakt med en gang dersom det skjedde igjen. I tilfeller med tidlig vannnavgang er det viktig med behandling pga økt infeksjonsfare hos foster. Du er jo såpass langt på vei at i ditt tilfelle er jo babyen "ferdig", men den er likevel utsatt for infeksjon. Jeg ville tatt en tlf til føden bare for å være på den sikre siden om jeg var deg.

Lykke til!

Skrevet

Hei, jeg lekket fostervann ved min første fødsel. Var da inne på føden og ble sjekket av ca 7 forskjellige for og faktisk se om det var fostervann. Og det var det... Så da fikk jeg beskjed om og komme tilbake etter tre dager om ikke noe hadde skjedd for og bli satt igang. Fødte da den natten. Tips, ring føden.

Og du kjenner det pipler..... jeg var ikke i tvil.

Lykke til, jeg har enda mange uker (7) igjen...

Skrevet

Jeg har fått konstantert veldig lite fostervann, 2,9cm mot mellom 5-25 cm som er normalen.

Er det like lett å kjenne det piple da?

Er råbekymret for dette, skal ikke på ny kontroll før om to uker, synes dette r alt for leneg, føler at jeg ikke blir tatt helt på alvor på st.olavs.

ringt to ganger i dag og de har sagt de skal ringe meg tilbake, men de har ikke tatt kontakt.

Synes dette er veldig dårlig, for man blir jo redd!

Dette kan jo føre til for tidlig fødsel, missdannelse av armer og ben og dødfødsel.

Synes det er forferdelig å sitte alene med dette!

Skrevet

Jeg ringte føden rett etter jeg la inn innlegget her, og fikk komme inn på SUS for sjekk med en gang. Der målte de hjerteaktiviteten til babyen, samt jeg måtte gå rundt med bleie for å se om det kom væske. Det gjorde ikke det, så da ble det konstantert at det kun var utflod. Har ikke hatt noe i dag, så rekner med de har rett. Men bedre å sjekke for å være på den sikre siden, mye nok ellers å bekymre oss over i svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...