*Lille Persille" Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 ...på begge knærne og nå idag har det også kommet litt på den ene hoften og tendenser på albuene. Det er rødt, klumpete/nuppete og det KLØR!!! Var hos legen for noen dager siden og han visste ikke helt hva dette kunne være men trodde det var elveblest og ba meg ta allergitabletter. Jeg har nå tatt allergitabletter i flere dager i tillegg til at jeg har smurt med kortison og det er fremdeles like ille, faktisk enda litt værre. Har googlet litt om elveblest og der står det at det gjerne går over i løpet av noen timer eller ihvertfall forflytter seg men jeg har altså hatt dette i en ukes tid nå, på samme sted, og det kommer bare mer og mer. Det er ikke tørt så jeg tror ikke det kan være psoreassis heller. (Har aldri hatt noe slikt tidligere.) Hva i all verden kan dette være??? Forslag?
NormaJean Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 parvo virus? altså den 5. barnesykdommen.? Da jeg fikk det så hadde jeg rød utslett på beina/leggene som KLØDDE, trodde jeg skulle daue
*Lille Persille" Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 Det har jeg aldri hørt om før. Hadde du det bare på leggene? Hvordan så det ut? Hvordan fikk du det? Hvor lenge varte det før det gikk bort? Og hvordan ble du kvitt det? ...mange spørsmål, beklager...
NormaJean Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 er jo ikke sikkert, men bare tenkte på det med tanke på utslettet ditt på armene som ikke går bort. Barn blir ikke så veldig dårlige, men voksne kan bli mer plaget http://en.wikipedia.org/wiki/Parvovirus_B19 http://www.mayoclinic.com/health/parvovirus-infection/ds00437/dsection=symptoms jeg fikk det ganske hardt, ble veldig dårlig med reaktiv artritt. huff, nå skremmer jeg deg sikkert, men var liksom et alternativ jeg tenkte på. er du noe syk ellers da? Det kan jo evt bare være at du har spist noe du ikke tåler helt og fått litt utslett?
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er allergisk mot en del konserveringsmidler som finnes i mat og hudpleieprodukter. Alt som heter noe med ---benzo--- Jeg er også allergisk mot det svarte fargestoffet i cola og Doc-pastiller. Dessuten er jeg allergisk mot acetylsalisylsyre som finnes i hodepinetabletter f. eks. (Ikke i paracet) Alt dette gir meg kløende utslett. De begynner ofte på albuene eller knærne. Hvis du er allergisk mot noe du spiser, og fortsetter å spise det, vil ikke allergitablettene greie å bekjempe utslettet. Jeg har funnet ut hva jeg reagerer på ved bitter erfaring og prøving gjennom mange år. Hvis det er allergi du har, må du prøve å finne ut hva du reagerer på. Det kan ta tid, så du må være tålmodig. Håper du finner ut av det:) Lykke til!
*Lille Persille" Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2009 Neida, du skremmer meg ikke, jeg har googlet litt rundt og har lest litt om det. Har ikke noe på armene men på knærne. Mye av det som står om den 5. barnesykdommen passer forsåvidt men ikke alt. Har vært litt forkjølet og har nå bihulebetennelse eller fin form. Ikke feber og heller ikke leddsmerter som det står beskrevet. Må uansett ta en tur tilbake til legen så da kan jeg jo høre om det kan være den 5. barnesykdommen. Tviler på at det er noe jeg har spist ettersom utslettet hovedsaklig er på knærne samt at det har vært der en ukes tid.
*Lille Persille" Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2009 Har massevis av matallergier men har aldri fått denne typen reaksjon på matvareallergien før. Det kan selvfølgelig hende at det har endret seg. Dersom jeg ikke finner noen annen grunn til utslettet må jeg definitivt prøve å finne ut om det evt. kan være enda en matvare eller noe annet jeg er allergisk mot.
Gulosten™ Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Sjekk også kryssallergier, jeg bor sammen med en som er allergisk mot omtrent alt, og han fikk en liste med ting han burde holde seg unna i tillegg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå