Ooops I did it AGAIN Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Nå har jeg kjøpt et lammeskinn. Kan vaskes på 30 grader og har kjøpt egnet shampoo.. Vasker dere skinnet før dere tar det i bruk..og hvordan tørker dere det? Henger det bare ut eller? Leste et sted at det både varmer om vinteren og svaler om sommeren.. Noen som har erfaring med begge deler?
Nøtt Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes skinnene luktet skikkelig sau, så vi har vasket dem. Tørket dem ute. Kommer til å la dem henge til lufting ei god stund, for sauelukta sitter fremdeles i (og jeg vil ikke at babyen min skal lukte bæ). ;-)
Ooops I did it AGAIN Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 hehe.. lukter ikke noe sau av mitt... Men jeg tenker det kan være endel støv og skitt i det. Kommer nok til å vaske det..
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2009 Ææææ.. Nå har jeg vasket det nydelige lammeskinnet med shampooen jeg kjøpte. Og no lukter det IKKE godt lenger.. Ikke fått noen svar på om folk har brukt lammeskinn om sommeren. Blir babyen svett?
junibebis:) Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Lammeskinn skal regulere temperaturen bra om sommeren også, så passer fint alle årstider! Svalt om sommeren og varmt om vinteren, vi kommer iallefall til å satse på å bruke det i sommer:)
Staark Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har brukt lammeskinn om sommeren før. Babyen var aldri for kald eller varm:) Kommer til å gjenta suksessen i år.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har kjøpt lammeskinn fra nøstebarn for å bruke både sommer og vinter, og hadde ikke tenkt å vaske det. Bare riste og lufte (evt gre for løse hår). Skinnet er ubehandlet og inneholder da lanolin som er rensende og bakteriedrepende. Jo mer man vasker med såpe, jo mindre lanolin blir det i skinnet. På bruksanvisningen står det at flekker og uhell helst bare skal tørkes av med fuktig klut. For at skinnet skal være avkjølende på sommern har jeg lest at det bør være tett i pelsen og jevnt, kortklipt. Da blir det et luftlag mellom babyn og underlaget. Såvidt jeg har skjønt er det stor forskjell på kvalitet, pris og egenskaper på disse skinnene, mange ulike å få kjøpt. Håper jeg blir fornøyd med mitt, siden det var ganske dyrt... )
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 iflg bruksanvisningen til skinnet, så er det selvrensende i frisk luft. Så jeg tenkte bare å lufte det godt før babyen kommer. Anbefaler kun vask av større flekker.
julibaby09 Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Noen som har prøvd å vaske i maskin på ullprogram 30 grader med Milo??
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2009 Brukte spesialshampoo.. Sa at Milo ødelegger selve huden i skinnet.. Men som sagt så lukter ikke skinnet spesielt godt nå.. Får henge det ut til lufting. Jeg vasket det, for det har lagt på butikken og antakelig støvet skikkelig ned. Ville ikke tatt uvaskede klær på babyen, så da vil jeg heller ikke legge den på et uvasket skinn.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå