A1exandra89 Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Lurte på om det er skadelig for barnet i magen åhøre høye tromme lyder? e spill trommer, og øver av og til, og er med på samboeren min sine bandøvinger, han spiller i band og da spiller jo trommisen ganske høyt, er ikke farlig dette vel? for det er jo gjennom vann og masse greier:P blir vel veldig dempet?
Ettervinterkommervår Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Det eneste jeg vet er at "bråkete" musikk, rock osv., gjør babyer (de inni magen også) veldig urolige... Kan derfor tenke meg at trommer vil vekke den lille i magen og gjøre ham/henne urolig. Det motsatte effekten har rolig, klassisk musikk som beroliger barnet. Forskning viser også at de som hører mye "bråkete" musikk når de ligger i magen blir mer uharmoniske etter de er født...
A1exandra89 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 Hmm..okay, ja var usikker... men da skal jeg ihvertfall slutte med det til hun er ute av magen tror jeg:) vil ikke utsette henne for noe unødvendig.
septemberpiken Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Jeg tror egentlig det går bra, jeg, så sant du ikke merker at barnet i magen blir urolig, så klart. Min niese ble oppfostret (i magen) på korpsmusikk, og hun sovnet til det når hun var ute, så det så ikke ut til å stresse henne i det hele tatt (selv om lydnivået kan bli høyt der også)...
Frk. Sol Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Sist gang så tråkka jeg på festival med snuppa i magen. Gikk helt finfint det... Fram til Tungtvann konsert. Da ble hun skikkelig urolig, så jeg forlot konsertområdet. Bortsett fra det så gikk det veldig bra. Tror du merker det når ungen har det ubehagelig, og da er det jo bare å takke for seg:)
bellemi<3 høygravid<3 Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg var med på massevis av bandøvelser da jeg gikk med min datter, dette resulterte i et rolig barn som kunne sove seg gjennomdet meste ! blid og fornøyd! Denne gangen har jeg ikke vært med på noen, og kjenner at denne reagerer på nesten alt av lyd. Tror det er bare positivt at barna blir utsatt for lyd, det er jo de lydene barnet ditt vil høre når hun kommer ut også, dere vil vel ikke slutte å omgi dere med musikk fordi om dere får barn! lykke til, og kos deg med trommene!
prinsesse09lillebrøster10 Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Bare øv!! Det er helt utrolig hvor mye lyd det faktisk er allerede i magen! Vi har vært på konserter og jeg på øvelser gjennom hele svangerskapet! Det er ikke skadelig for barnets hørsel før etter fødsel, er ganske godt beskytta i magen Merker du stor forandring hos barnet i magen må du jo såklart vurdere om det kan være trommene. Jeg har hatt voldsomme kynnere under noen konserter, men i følge lege har ikke det gjort noe. De har gitt seg etterpå og hjertelyden til fosteret var ikke høyere enn vanlig (har doppler hjemme)
Elviraen Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Lyden gjennom både mage (fett og hud) og inn til fostervannet blir KRAFTIG redusert, jeg har hørt at lyder barnet hører når det er i magen vil bli "trygge" lyder når det kommer ut, jeg har også hørt at lyder ikke kan bli skadlige for barnet i magen, men det finnes sikkert en grense.... jeg driver å skyter, jeg har ikke gjordt dette mye, men litt, merker ikke noen forskjell på barnet i magen, annet enn at hun kan vokne av det, bli mer aktiv, men om det har noen sammenheng aner jeg ikke, hun vokner ikke alltid..... vi har hunder, de bjeffer ikke, men jeg har hørt at barn som hører bjeffing i magen, ikke er redd for høye bjeff når de kommer ut!!
A1exandra89 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2009 Okay tusen takk! ja var hos jordmor idag og spurte om det og hun sa nesten det samme, så lenge hun ikke blir urolig i magen så.. ja det er jo nettopp dette, at hun blir vant til det, for faren hennes,min kjæreste spiller jo i band og har konserter hele tiden(er ikke metal musikk, alt fra irsk,green day, alt mulig egenlitg,) så vi spiller jo musikk, han spiller gitar og jeg trommer, men skal begynne å spille mere gitar ettersom litt vanskelig å øve trommer av og til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå