Gå til innhold

Soppinnfeksjon og Canesten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått soppinfeksjon og har brukt canesten krem, den funket kjempe bra men så snart jeg slutter med den kommer plagene til bake, og jeg har lest meg til at man må bruke canesten vaginaltabelett hvis den kommer til bake, fordi soppinnfeksjonen ligger inne i skjeden.

Jeg har lest at man ikke skal sette inn vaginaltabeletten med innføringshylsen, og heller bruke fingrene. Men siden jeg har veeeldig korte fingre tror jeg dette vil funke dårlig.

Men det jeg lurer på, er om noen her vet hvorfor man ikke skal bruke innføringshylsen?

Og ett spørsmål til, når jeg stikker en finger inn i skjeden, kjenner jeg en slags tupp, som jeg kan flytte på, inni der liksom, hva er dette for noe??

Jeg er foresten 35 uker på vei og hodet har festet seg godt i bekkenet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg ville definitivt prøve tablettene ja. Før de så langt opp du klarer bare. Det er lurt å sitte "på huk" med sprikende bein når du gjør det, da kommer du godt til. Før sakte så langt inn du klarer, det er ikke farlig.

Grunnen til at man ikke skal bruke hylsen er at den kan skrape borti en skjør livmorhls nå undre svangeskapet. Unngå derfor det.

Håper du blir kvitt dette etter et par dager nå. husk å fortsette å smøre med krem i tillegg:o)

Skrevet

Tusen takk for svar, begynner å bli ganske lei av svie, kløe og hovent underliv nå, og vil jo helst ikke ha mer smerter enn nødvendig i underlivet under fødselen heller.

Men hva gjør det om man skraper borti livmorhalsen? Er det farlig?

Får prøve å sette den med fingrene da og se hvordan det går :)

Skrevet

få mannen din til å gjøre det kanskje...., legen min sa vel også at jeg kunne bruke "staven" hvis jeg var forsiktig skal vel god gjøres å få til noe tull egentlig så langt ut i svangeskapet, men hør ved din egen lege først

Skrevet

Tror nok det går greit selv om du har korte fingre :)

Jeg dyttet den ikke så langt jeg klarte nå(som jeg vanligvis ville gjort)..

Skrevet

Jeg ble anbefalt og sove uten truse på natten, og har ikke vært plaget med sopp siden. Når det gjelder tabletten så bør du ta den så fort som mulig. Den er det eneste som hjelper, ikke kremen, da kommer det bare igjen og igjen.

Skrevet

Men må man nødt til å ta kontakt med lege før man tar canesten? For man vet jo om det er soppinfeksjon eller ikke. Bare lurer, for har hatt det selv, og jeg brukte canesten uten å si noe til legen ;S

Skrevet

nei det er vel ikke nødvendig siden det ikke er farlig for barnet uansett om du har det eller ikke, men kommer det tilbake og du ikke får det vekk å bør du gjøre det

Skrevet

Nå satt jeg tabeletten i går kveld før jeg gikk til sengs.

Jeg satt den inn så langt inn jeg fikk den, men i morgest når jeg gikk på do var det hvite prikker på papiret etterpå, som ser ut som deler av tabeletten, små kuler på en måte. (unnskyld for detaljer)

Betyr dette at den ikke har hatt noe virkning da? eller virker den selv om noe kom ut igjen?

Skrevet

Det meste kommer ut igjen, det er helt normalt :-)

Ps, husk at det kan være lurt at partneren din også behandler seg når du gjør det.

Skrevet

Tror ikke han trenger å behandle seg da vi ikke har hatt seks på snart 6 mnd, Hadde ikke soppinnfeksjon da, så da er det vel ikke nødvendig? Eller er det lurt fordet om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...