Gå til innhold

Soppinnfeksjon og Canesten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått soppinfeksjon og har brukt canesten krem, den funket kjempe bra men så snart jeg slutter med den kommer plagene til bake, og jeg har lest meg til at man må bruke canesten vaginaltabelett hvis den kommer til bake, fordi soppinnfeksjonen ligger inne i skjeden.

Jeg har lest at man ikke skal sette inn vaginaltabeletten med innføringshylsen, og heller bruke fingrene. Men siden jeg har veeeldig korte fingre tror jeg dette vil funke dårlig.

Men det jeg lurer på, er om noen her vet hvorfor man ikke skal bruke innføringshylsen?

Og ett spørsmål til, når jeg stikker en finger inn i skjeden, kjenner jeg en slags tupp, som jeg kan flytte på, inni der liksom, hva er dette for noe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt fingrene. Helt sikkert langt nok inn. Jeg har slitt veldig med soppinfeksjon igjennom store deler av svangerskapet, men etter at jeg begynte å bruke truseinnlegg som jeg skiftet ofte, og sover uten truse har jeg ikke hatt det! Trikset er å ikke være fuktig nedentil.

Når det gjelder tuppen er vel kanskje det livmorhalstappen? Har ikke kjent etter selv, men inbiller meg at det kan være den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...