Gå til innhold

Aldri noen form for "trøst"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år nå, og det har enda ikke skjedd at han holder rundt meg, er trøstende eller forsåelsesfull på

noen som helst måte når jeg gråter..

Han mener det er min engen feil at jeg gråter (uavhengig av situasjonen), og at det hjelper jo ingenting uansett..

Synes dette er ganske vondt, føler meg faktisk liten og dum.. Overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kommer aldri til å forandre seg.

Sånn var eksen min.

Min nye mann derimot er verdens beste kosemann. Han holder rundt meg, koser, klemmer og er bare verdens beste bamsekosemann.

Skrevet

Det kommer selvsagt an på hvor ofte du gråter. Hvis du er en slik som gråter hele tiden så skjønner jeg at det kan virke litt meningsløst å drive å trøste hele tiden.

Men hvis man innimellom er lei seg, uansett hva det måtte være så syns jeg det er utrolig godt å ha noen sterke mannearmer rundt meg. Det er veldig trøstende og det er utrolig synd hvis han enda ikke har gjort det etter 6 år! det synes jeg er horribelt. Det er jo ikke din egen feil hver gang du gråter, og uansett om man skulle gråte for noe som var din feil, så trenger man støtte fra partneren. Sånn sett synes jeg ikke at du overreagerer.

Skrevet

Nei..jeg har skjønt at han alltid kommer til å være slik.. Men i det siste så merker jeg at jeg skulle ønske jeg hadde noen som ville holde rundt meg (og ikke nødvendigvis kun for å ha sex etterpå)..

Og det er ikke det at jeg vil endre kjæresten min - bare få kjenne litt medfølelse..

HI

Skrevet

Kommunikasjon er iallefall viktig. Hvis du ikke sier det til han hvor viktig dette føles for deg, kommer han aldri til å gjøre det.

Skrevet

Han vet veldig godt at jeg skulle ønske han kunne holde rundt meg i slike situasjoner..

Jeg har aldri vært en som gråter for alt mulig, men i det siste så er det nok ett par ganger i uken.. mye frustrasjon, og lite søvn..

Men ikke ett godt ord fra ham.

Godt å få noen synspunkter på dette.. :-)

HI

Skrevet

Noen kan bli veldig usikre rundt folk som gråter. De låser seg gjerne inne og vet ikke helt hva de skal gjøre.

Prat med han og fortell han akkurat hvor viktig det er for deg og forholdet deres at du føler at du kan lene deg på han når du trenger det.

Fortell han at han ikke trenger å si noe, bare holde deg og la deg gråte på skulderen hans.

Om han ikke syns dette er greit, så spør han rett ut om han elsker deg. For om han gjør det, så vil han jo det beste for deg. Og da bør han gjerne ta hintet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...