Lille&LilleiMagen- har født <3 Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er i min 7.uke og er veldig kvalm hele tiden. Det er ikke bare om morgenen. Men hele dagen. Jeg klarer ikke å gjøre noe som helst, bare det å gå på do er et ork. Jeg ligger for det meste i sengen, ikke fordi jeg er lat eller trøtt. Men fordi om jeg er heldig og sovner gjør det ikke så vondt. Jeg er kvalm, men føler meg syk. Akkurat som om man har feber (slapp og litt smerter i hele kroppen). Men jeg har ikke feber! Jeg har fått sykmelding, og jobber kun deltid så det er ikke problemet. Jeg lurer bare på hva det er som feiler meg. Hørt om svangerskapskvalme altså, men skal det være så ille? Jeg har en sønn på snart 3 år, svangerskapet med han var ikke slik. Var ikke kvalm i det hele tatt. Jeg klarer jo ikke å være den mammaen han kjenner nå, jeg klarer jo ikke å leke eller noe. Jeg har prøvd salte kjeks, og slike sea-band som skal hjelpe mot kvalme. Jeg skal på første svangerskapskontroll i neste uke, da er jeg 8+1. Kan det være jeg har svangerskapsdiabetes eller forgiftning så tidlig? Eller at jeg mangler noe annet viktig, som vitaminer av noe slag? Eller kan det bare være at det faktisk er to der inne? Noen som har hatt det likedan? Med hjerteligst hilsen fra meg
erteposen + 4 Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Siden du har fått sykmelding har de vel kanskje tatt litt prøver av deg? Det høres veldig tidlig ut med dia eller forgiftning, og det er vel ikke helt symptomene heller. Gå til legen for å sjekke deg ut, ellers å høres det ut som en del av mine venniners første uker av svangerskapet.
Snabeltann Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 kremt, du er ikke syk, bare gravid jeg hadde denne formen for kombinert omgansgsyken og influensa minus feber (også kalt svangerskapskvalme) fra uke fem til 18. Jeg var så hardt rammet at jeg krabbet rundt på gulvet for å ikke krepere, lå stort sett bare oppe i sengen og lusket meg ned til sofaen etter to en gang. bare det å gå på do er et helvete, måtte jeg gå opp trappen begynte jeg å grine.jeg prøvde absoultt alt, akupunktur, ingefør, homeopat osv, men ingenting funker når dette her slår over deg spør du meg.bare å flate rett og prøve å spise små veldige hyppige måltider hjalp for meg, om det så bare var en skorpe på en brødskive, en halv tomat eller hva det måtte være som gikk ned uten å komme opp igjen. jeg var dårlig med første mann også, i 29 uker den gangen. ekstrem svangerskapskvalmen kan sidestilles med den du får med cellegift som kreftpasien ifølge legen min, så det er ingen spøk. håper du får en mildere form enn meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå