mor te tre Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Noen her som har reist til utlandet mens man har vært sykemeldt?? Måtte dere si i fra på nav evt. fylle ut noen papirer?
snuffe Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Har ikke gjort det, men reglene er at du må søke NAV om å fortsatt motta sykepenger mens du er i utlandet. Legeerklæring er et must, og de har en temmelig striks praksis. Alternativt kan du selvsagt ta ferie og ikke motta sykepenger.
Pitty Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Jeg søkte om å få sykepenger under mitt utenlandsopphold og denne ble innvilget. Du må fylle ut et ark, og legen din må skrive under at det er ok og signere. Du kan også la være å gjøre dette og ikke motta penger selvsagt.
Mamma_til_isabella Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Forsikringen din gjelder heller ikke om du er "ulovlig" i utlandet. Man skal søke om man skal ha alt på den rette siden!
Artica Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Du bør si i fra til legen din om at du tar ferie. Legen skal vurdere om du er frisk nok til å reise på ferie, og må melde i fra til nav. Du kan avvikle din egen ferie i sykemeldingsperioden, så dette burde ikke være noe problem så lenge du er frisk nok til å reise. Og det er riktig som noen har skrevet lenger opp. Er du sykem og reiser på ferie, vil ikke forsikringen gjelde. Dette fordi du trenger en godkjenning fra legen din om at du er frisk nok til å reise.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Jeg står oppi den situasjonen selv. Reiser nå om 3 dager (JIPPIIII) til Los Angeles, og fikk legen til å godkjenne utenlandsopphold under sykemeldingsperioden, ergo jeg beholder sykepengene og må ikke avvikle ferie. Du sier ifra til legen din, får han/hun til å godkjenne utenlandsopphold, sender dette inn til din lokale NAV. God tur
lille skatten Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 gjelder dette dett ogsaa om man ferierer i norge?
mor te tre Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2009 Takker for alle svar.. Gikk innom nav i dag, fikk beskjed om at jeg måtte ha godjkenning av legen først, så komme igjen til nav. Hvist jeg ikke hadde godkjenning fra legen fikk jeg heller ikke penger den uka jeg skulle til utlandet.. Gleder meg masse til Bulgariaturen i juni!!!!:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå