Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har reist til utlandet mens man har vært sykemeldt??

Måtte dere si i fra på nav evt. fylle ut noen papirer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke gjort det, men reglene er at du må søke NAV om å fortsatt motta sykepenger mens du er i utlandet. Legeerklæring er et must, og de har en temmelig striks praksis.

Alternativt kan du selvsagt ta ferie og ikke motta sykepenger.

Skrevet

Jeg søkte om å få sykepenger under mitt utenlandsopphold og denne ble innvilget. Du må fylle ut et ark, og legen din må skrive under at det er ok og signere. Du kan også la være å gjøre dette og ikke motta penger selvsagt.

Skrevet

Forsikringen din gjelder heller ikke om du er "ulovlig" i utlandet.

Man skal søke om man skal ha alt på den rette siden!

Skrevet

Du bør si i fra til legen din om at du tar ferie. Legen skal vurdere om du er frisk nok til å reise på ferie, og må melde i fra til nav. Du kan avvikle din egen ferie i sykemeldingsperioden, så dette burde ikke være noe problem så lenge du er frisk nok til å reise.

Og det er riktig som noen har skrevet lenger opp. Er du sykem og reiser på ferie, vil ikke forsikringen gjelde. Dette fordi du trenger en godkjenning fra legen din om at du er frisk nok til å reise.

Skrevet

Jeg står oppi den situasjonen selv. Reiser nå om 3 dager (JIPPIIII) til Los Angeles, og fikk legen til å godkjenne utenlandsopphold under sykemeldingsperioden, ergo jeg beholder sykepengene og må ikke avvikle ferie.

Du sier ifra til legen din, får han/hun til å godkjenne utenlandsopphold, sender dette inn til din lokale NAV.

God tur :)

Skrevet

gjelder dette dett ogsaa om man ferierer i norge?

Skrevet

Takker for alle svar.. Gikk innom nav i dag, fikk beskjed om at jeg måtte ha godjkenning av legen først, så komme igjen til nav. Hvist jeg ikke hadde godkjenning fra legen fikk jeg heller ikke penger den uka jeg skulle til utlandet..

Gleder meg masse til Bulgariaturen i juni!!!!:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...