Gå til innhold

huff huff..kan noen si sin mening her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

saken er :

har en gutt på 1 år nå. å barnefar har ikke ville hatt noe kontakt me han. har ikke sett han eller noe. jeg har ny samboer, det fikk jeg når jeg var 3 mnd på vei med han. var aldri sammen med barnefaren til min sønn. Så han jeg er sammen med nå kaller vi pappa, å vi har det egentlig ganske greit.

saken er den at nå har familien til barnefar begynt å styre..å presser på meg at jeg må snakke med barnefar om at han må ta dna test å bli far til min sønn...saken er den at jeg har prøvd, å til ingen nytte. men de maser å sender meg meldinger...å sier de vil stille opp..får å være helt ærlig så vil jeg at de skal holde seg unna nå som det har gått så lang tid, å barnefar ikke vil ha noe kontakt...er jeg egoistisk?? syns det er slitsomt det..psykisk...er nå gravid igjen i min 31 uke med min samboer...å jeg blir bare stressa av dette....

hva mener dere jeg skal si til dem? har prøvd å sagt at det er opp til barnefar..å så leng han ikke vil..tvinger jeg han ikke har jeg sagt til de...

hva mener dere? hva hadde dere sagt å gjort ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ærsj!!! Be dem om om og la deg være!!!

Barnet ditt har en far,og dems "far" vil ikke ha noe med gutten og gjøre!!!Gå til en advokat,be om hjelp.Om det så er for å finne ut av hva du skal si,men da blir du ikke "tatt på sengen" om de prøver noe etterhvert som barnefar ikke gir etter++ i den duren...

Skrevet

min personlige mening er at du har gjort rett så langt.. "far" er ikke pappa om man ikke stiller opp og ønsker å være der! I tillegg vil jo dette bare bli forvirrende for barnet når det om ikke lenge vil forstå mer!

Dersom den ordentlige barnefaren skulle ville ha kontakt med barnet i senere tid må dere være åpen om hvordan ting var før, og la barnet bestemme hva som føltes rett!

Slik d er nå mener jeg hvertfall at den "pappaen" han har er din samboer og om den biologiske farens familie presser på hadde jeg gitt dem grei beskjed om å holde seg unna. Og som det skrives over her, søk råd hos en advokat slik at du har ditt på det rene hele tiden!

lykke til med barnet i magen og det som hører med:)

Skrevet

Jeg ser vel saken fra den andre siden. Vi har hatt en del fostebarn i familien i løpet av min oppvekst, og ikke minst at vi har barn på avlasting selv. Sønnen din er bare 1 år, og det er absolutt ikke for sent at han og besteforeldrene utvikler et godt forhold til hverandre.

Du kan få til en dna test ved dom, om det er det familiens ønsker, og de kan blir viktige støttespillere i din sønns liv. Før eller senere vil ditt barn søke sitt biologiske opphav, og da kan ikke han klandre deg for at kontakten ikke ble opprettet. Det er flott at han har fått en ny far, men vi vet aldri hva fremtiden bringer i et forhold.

Du spør om du er egoistisk? Ja, men jeg forstår at akkurat nå er det ikke tidspunktet for stress i ditt liv.

Skrevet

takker får svar dere. føler ikke jeg er egoistisk selv..med tanke på all dritten jeg har tatt imot fra barnfar..har egentlig vært ganske grei med han..ikke presset han eller masa noen gang på han..

syns selv vi har det kjempefint som vi har det nå. min sønn en del tanter å onkler som stiller opp. å besteforeldre på både min side å samboers side.

kommer selfølgelig til å forklare han hvem som er hans biologiske far når den tid kommer. å da vil jeg la han bestemme selv hva han vil..

Skrevet

Hvis det er familien til barnefaren som presser, så be de ta det opp med han.. Det er jo ikke noe du kan gjøre fra eller til, hvis han ikke vil likevel. Jeg synes det er urettferdig at de skal mase på deg, og så skal det liksom være opp til deg å få skikk på han.

Si det til han, at de får få han til å stille opp som far, og den dagen han gjør det, så skal du være med å legge til rette for at han skal få treffe sønnen.

Skrevet

einig med Juni prinsesse her. Er jo ein fin ting at besteforeldra har lyst å stille opp, vil nok bli ein berikelse for guten å ha kontakt med biologisk familie når han vert større. Men synest ansvaret her ligg hjå bf, og at dei då må mase på han heller enn på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...