Gå til innhold

Er det mulig??? (NAV)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk idag svar på søknaden om foreldrepenger. den er innvilget. Men den er jo riv ruskende feil!

Det sto at dersom permisjonen etterfølges av en sykmldperiode,regner de ut foreldrepengene på det grunnlaget jeg har fått utbetalt sykepenger av! Sykepengene ble regnet ut fra siste mnd lønn før jeg gikk ut i sykmldperioden.

Foreldrepengene skal jo regner ut av de 6 beste av de 10 siste mnd før permisjon?????

Det vil jo si at jeg taper over 2000 kr i mnd pga dette?? Dette kan jo ikke være riktig??

Kjenner jeg koker litt her nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykepengene regnes fra siste lønn, det vil også foreldrepengen regnes fra. Så sant du ikke jobber på provisjon eller bonusbasert lønn.

Skrevet

jeg går jo på timer så lønna varierer jo VELDIG!

Skrevet

Da skal arbeidsgiver sende inn de beste 6 mnd av de siste 12.

Skrevet

Ja det er jo gjort,men allikevel har jeg fått sykepengegrunnlaget`?..

Skrevet

Da har vel nav tatt feil (som om det er noen bombe:-)

Ellers så er det noen regler som er endret siden jeg fikk baby.

Skrevet

For jeg fikk både sykepenger og foreldrepenger beregnet ut i fra de 6 beste av de 12 siste mnd.

Skrevet

ok skal ringe de imorgen.lenge siden du gikk ut i perm da? tenker på om reglene kan ha forandret seg. men det er jo veldig merkelig. da taper jeg jo flere tusen.. :/ å det har jeg jo ikke akkurat råd til.

Fikk feil utbetaling av de sist også så tror jeg må dra på kontoret å snakke med de faktisk.. idioti at de ikke har en mailaddresse jeg kan kontakte vedkommende på.

Skrevet

Hvis du har navnet på saksbeh. så kan du ringe til nav og få mailadresse. Selv om de svært sjelden svarer på mail:-/

Ja jeg har ikke vært i fødselsperm siden 2006, men har ikke hørt om noen regelendringer.

Skrevet

jeg har navnet på saksbeh. jeg var selv i perm i 2007.. takk for at du tok deg tid :)

Skrevet

jeg har en deltidsjobb, men de valgte å regne gjennomsnittet over det jeg tjente over de tre siste årene.. tapte 5000 i måneden på det... var jo 19 for tre år siden!! håpløst.. skal de ta de 6 beste månedene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...