Gå til innhold

Noen som har erfaring med å bli permittert her?

Anbefalte innlegg

Gjest Pusikatt
Skrevet

Det ser ut til at jeg blir permittert fra 1. juli fra en full stilling, til ingenting :-(

Hvor mye utgjør dagpenger? Er det 64 % av brutto lønn? Får man dagpenger fra dag 1?

Uff, for en tragedie, det gikk jo såvidt rundt her fra før av!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er ca 64% som er dagpengene og du får det fra 1.dag (hvis ikke jeg har misforstått). Husk at det som du skriver er av brutto lønn og at når man tjener mindre, så skal man betale mindre skatt, så det er ikke 64% i forhold til det du har fått utbetalt nå. Tenk også på at du slipper utgifter til reise (hvis du har hatt det) og at du der også sparer penger.

Så har du jo all rett til å søke på nye jobber mens du er permittert. Jeg er ikke helt sikker på det, men vil tro man står åpen til å kunne begynne i en evt ny jobb så fort man får seg en uten å måtte ta hensyn til oppsigelsestid og det er jo også positivt for de som har behov for nye folk.

Jeg ble oppsagt pga dårlige tider og en av grunnene til at jeg fikk den nye jobben jeg har fått meg, var at jeg kan starte så raskt. Det går kun ca3uker fra vi skrev kontrakt til jeg begynner i den nye jobben. Hvis du kun klarer å få deg en deltidsjobb, så vil du få utbetalt dagpenger for de dagene du ikke jobber, så lenge du ikke jobber over 50% (hvis du da i utgangspunktet har jobbet 100%).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...