Drømme Stress ned-mamma Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Hvis en har strekkmerker fra før en graviditet....bli dei gamle merkene "strekt" opp igjen, eller komme det helst nye?! Eller e det bare fullstendig tilfeldig?? Noen som veit?! Alt en sitte å lure på av og te...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Jeg hadde noen fra puberteten, og fikk enormt med strekkmerker i løpet av min første graviditet. Fikk ikke flere eller forverring av de gamle under graviditet nr 2.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Det kommer nok an på hormonene, hvor fort huden utvider seg og disposisjon/arvelighet for å få dem, antar jeg.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2009 Det e jo klart, men bare lurte på om kanskje dei gamle blir forsterka istedenfor at det komme masse nye..men komme vel an på kor gamle dei strekkmerkene e da....mor mi har maaasse..så eg får vel min del eg og når den dagen komme...har og litt fra puberteten. Litt her og der..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har noen som går i kryss på tvers av hverandre, men de kom i svangerskapet. De første kom midt i svangerskapet, og de som krysset kom helt på slutten. Typisk flaks, med andre ord... Mannen sier at jeg kan tattovere dem og se ut som den tigerkvinnen jeg er ! ;-)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2009 Ja ikkje sant!! Eg ser ikkje på strekkmerker etter graviditet som noe som helst hinder for meg.. Det e jo bevis på den fantastiske jobben me har/ska gjør!! Det finnes ikkje stygt eller uattraktivt i mine øyne jaffal
Øyboeren med to små <3 Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 jeg hadde noen fremme på magen etter puberteten, det som skjedde med mine, var at jeg så at de var sprukket opp igjen BAK de gamle merkene (så det bare i visse vinkler og godt lys), og vokste vel 1-2 cm videre oppover, så ser litt rart ut, med røde strekkmerker på 1-2 cm midt oppå magen.. fikk også en del helt nederst på magen, men de ble bleke utrolig fort...! så er spent på om de "vokser videre" denne gangen også
septemberpiken Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har masse strekkmerker fra puberteten, og nesten ingen fra graviditeten... de 2 eneste er 2 gamle strekkmerker på magen, som har vokst 1 cm hver sånn ca. Men det er nok sikkert avhengig av mange ting og forskjellig fra person til person...
Frk. Sol Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Jeg hadde masse strekkmerker under navlen fra forrige sv.skap. Disse har holdt seg "hvite" dette sv.skapet, men jeg har fått nye over navlen. Strekkmerker går, såvidt jeg kan skjønne, over til å bli arrvev. Det er derfor de blekner. Arrvev er sterkere enn vanlig vev, så jeg tenker at det mest naturlige vil være å få sånn som meg. Flere nye strekkmerker. Men som andre her på tråden sier så er det ikke sikkert du får flere i det hele tatt. Varierer jo så enormt det der:)
Juni prinsesse Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har liksom gått og ventet på disse strekkmerkene, men jeg har fremdeles ikke fått antydning til ett eneste ett.. Hadde ikke plaget meg så veldig om de kom, samtidig som jeg ikke synes det gjør noe at de ikke dukker opp... ;o) Men jeg bruker babyolje på magen hver gang jeg dusjer, og det kan jo faktisk bety noe for elastisiteten i huden på magen...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Der må jeg nok korrigere deg litt, Venter Juni prinsesse. Du kan smøre til du blir blå og ikke få annet resultat en myk og fin hud i de øvre hudlagene (som er kjemebra i seg selv). Det er i underhuden strekkmerkene kommer, og ingen krem i verden kan gjøre noe med elastisiteten der, desverre. Det er en ganske vanlig misoppfatning at kremer og oljer kan forhindre strekkmerker, men det kan de altså ikke. Men det kan hjelpe mot tørr hud, som igjen klør, og spesiellt når den blir tøyet og tynn. Derfor; smør i vei med god samvittighet! :-)
Juni prinsesse Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Hehe... Jeg har brukt det mot tørr hud hele tiden. I mange år faktisk. Men ble så fasinert over at det ikke kom noen strekkmerker, og det var den eneste forklaringen jeg kunne klare å se... Men det er nok kanskje bare tilfeldig.
Madam-mim Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Jeg har noen lyse tynne strekmerker rundt navlen som jeg fikk da jeg la på meg endel lenge før graviditeten. Tok av disse kg igjen, og strekkmerkene syntes ikke lenger engang. Har også noen øverst på lårene, bak på overarmen og noen få på puppene. Men de er også lyse og ikke veldig synlig. Nå er jeg 35+0 med første barn, og hadde regnet med å se ut som en tiger på magen innen nå. Men jeg har ikke fått et eneste strekkmerke. De jeg har rundt navlen har blitt litt synlige igjen, men ikke blitt større/røde. Er som de sier, kan smøre deg grønn, men det hjelper ikke mye for underhuden. Har satset på litt massasje av magen i dusjen med en peelig for å få bedre sirkulasjon, men ikke så ofte jeg gidder. Er nok bare sånn at noen får og noen får ikke uansett hva man gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå