Gå til innhold

Jenta mi er ikke i form, har vert hos legen men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vert ute å reist en uke, kom hjem for noen dager siden.

Hun har vert slapp, sliten, sutrete, utilpass og ikke seg selv siden.

Har utslett på hals/nakke oppetter hodet bake og bak ørene.

Hun er nå klam og kald... og sover 4-5-6 timer om dagen, da står hun opp ca 8 og legger seg ca 8...

Spiser greit på dagtid (lite omtrent ingenting morgen og kveld) drikker også greit, har avføring og hun tisser.

Legen tok blodprøver og blodprosent og hurtigsenkning var bra så mente dette var et virus og ville gå over om noen dager...

Noen som har opplevd lignende noen gang?

Noen med tips? Jeg er usikker nå og lurer på å ringe legevakten igjen snart om ikke jeg får roet meg på annet vis....

Hun er forresten 8,5 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange virusinfeksjoner gir utslett.Og de er helt ufarlige. For å roe deg ned kan du strekke i huden ,da forsvinner prikkene, eller klemme på med et glass. Det er et godt tegn.

De skal gjennom mange infeksjoner i den alderen de er i nå, tenk heller at det er bedre å få det nå enn når hun begynner i barnehagen!

Så lenge hun tisser trenger du ikke være redd for dehydrering, og dårlig matlyst når en er syk har vel både store og små! Og de fleste mannfolk er jo også sutrete når de er syke!;)

Om hun er utilpass kan du gi henne en paracet før hun legger seg! Kan jo være tenner i tillegg og, det er jo ikke behagelig!

Til legevakten trenger dere ikke dra, men om du trenger å bli roet ned -så er det jo bare å ta en tlf!

God bedring til dere:)

Skrevet

Det høres jo ikke akkurat akutt ut, og det spørs om legevankte kan gjøre noe som helst for henne. Det høres ut som en helt vanlig virusinfeksjon. Jeg har hatt flere slike runder med mine to barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...