Tante Gustava Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Dette er vel det rette forumet å spørre på tenker jeg Det blir 15,5 mnd mellom våre to små troll, og jeg har begynt å tenke på innkjøp av søskenvogn. Den vil vel mest brukes til å levere/hente største i barnehagen, men også noen turer etc. Har et ønske om å ha de vendt mot meg, i alle fall den lille. Hadde også vært fint hvis de var litt adskilt nedi vogna, ser for meg at storebror vil være fæl til å undersøke og forstyrre lillebror, men dette er ikke et must altså Hva slags søskenvogn har du, og anbefaler du den? Evt hvorfor/hvorfor ikke? Andre tips til hva jeg bør tenke på ved innkjøp?
trebarnsmamma84 Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Eg har Brio doubble wave til mine...er 14 mnd mellom dei...!!! Den er det vendbart håndtak på,så du kan skifte køyreretning. Den er veldig lett å trille,det er separate rygger og fotbrett.Enkel å slå i sammen,og lett å legge i bilen... Eg er veldig fornøgd med den. Eg hadde softbag i den til minstemann når han var liten.
MoMia Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg brukte litt tid på å bestemme meg, for det er så mange funksjoner på de forskjellige vognene. Jeg valgte TFK, med softbag til minsten i starten. Jeg kjøpte en billig softbag til 400 kr, ikke den originale TFKen til 1600 kr (!!). Det fungerte helt topp! Det beste er at den er superlett å legge sammen og tar liten plass i bilen. Den blir ganske flat. Det beste er håndbremsen. Min vennine som har tvillingvogn uten brems sier det er kjempetungt å "holde igjen" vogna i nedovebakke. Ryggene, fotbrettene og kalesjene er separate, så de reguleres hver for seg. Framhjulene sitter litt tettere enn bakhjulene. Framhjulene er svinghjul som også enkelt kan settes fast så de ikke svinger (bra når det er mye løssnø). Jeg er kjempefornøyd med denne vogna. Nå er minstemann 8 mnd og storesøster er 2 år. Ser nå at jeg kan ha vogna i ett par år til, og det er ikke værst:-) Lykke til med dine småtroll! Du har en hektisk, men kjempefin tid foran deg! De blir sååå gode lekevenner etterhvert.
Kammie 3 barnsmor:o) Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Hei der! Det blir 15,5 mnd mellom våre også! Vi lette lenge etter en vogn som passet til våre kriterier. Ville også som deg, helst ha den minste imot meg. Vi ønske heller ikke å bruke en drøss med penger på en slik vogn, siden man ikke vet hvor lenge man blir å bruke den. Valget vårt falt på Carena Double swing. Den koster under 4000, og babybagen koster 600. Det som er lurt med denne vogna er at du tar vekk den ene sportsdelen og setter bagen på. Det er adskilte kalesjer på sportsdelene, så når babyen blir for stor til bagen, så er det allikevel fullt mulig at den ene sitter mens den andre sover uforstyrret. Har jo ikke fått testet den ut på ordentlig enda, men..... Lykke til med valget, man kan jo bli sprø av alt der ute i vognjungelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå