Gå til innhold

symptomer/kjønn


YNWA

Anbefalte innlegg

Heihei.. Noen sier at man kan vite hvilket kjønn man får ut ifra symptomer i svangerskapet. Kan noen som har barn fra før fortelle litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sies vel at hvis man er veldig mye kvalm så får man jente. Jeg var veldig kvalm forrige savngerskap og fikk jente. I dette svangerskapet er jeg likedan så jeg er spent ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg var kvalm med første fra ca uke 8, måtte ligge om morgenen fikk gut. med andre var eg kvalm fra litt over 6 uker og vart sengeliggende ca 23 t i døgnet og det vart også gut.

nå begynte kvalmen litt over 7 uker, og no er eg ca 10 uker og må ligge utover morgenen og ein del om dagen på sofaen og er spent på kva vi får no.. er ivertfall bedre form enn med forigemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer med hvor godt UL apparat du har og om fosteret ligger i en stilling slik til at man kan se det.

Hvor erfaren legen/jordmor er, teller selvfølgelig også.

Rundt uke 12 kan man ofte se kjønnet med større sikkerhet enn ved tidligere kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har snakket med min gynekolog som har lang erfaring innen UL. Han sier uke 12...selvfølgelig er det enda mer sikkert uke 16 når ytre kjønnsorganer stort sett er ferdigutviklet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...