Gå til innhold

Progestan eller Crinone ved fryseforsøk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Skal ha mitt 6. innsett på fredag. Fryseforsøk i naturlig syklus. Tidligere har jeg brukt Crinone på alle forsøk. Noen med erfaringer fra Progestan? Hva er egentlig forskjellen? Er det andre ting dere tar for å bedre sjangsen for at egget fester seg? Begynner å bli litt lei nå.. Svært takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :o)

Jeg hadde to forsøk, ett ferskt og ett frys, der jeg brukte crinone. Ble gravid begge gangene, men mistet tidlig. Så på neste frys valgte legene å bruke Progestan. De sa det var sterkere medisinger, og ga bedre resultater særlig ved fryseforsøk. Problemet er at mange ikke får det dekt av NAV, da det er et ikke godkjent preparat i Norge. Derfor prøver de først med Crinone.

Jeg fikk ett skriv fra sykehuset der det stod at Crinone var prøvd ut, uten noen god effekt. Den dokumentasjonen sendte jeg med kvitteringene, og fikk pengene tilbake av NAV.

Lykke til med innsettingen til fredag. Jeg ville absolutt anbefale deg å spørre etter progestan. I Haugesund tror jeg de er raske med å gi det om de har tro på at det er det beste for oss. Håper du også har sånne leger :o)

Siden du spurte om andre ting, vil jeg i samme sleng si at jeg tok akkupunktur før og etter innsetting. Har tro på at det også hadde positiv effekt for min del. Ellers er det viktig med god temperatur rundt magen i rugetiden. (Og gjerne noen dager før) Sitt gjerne med litt godt varmt vann i en varmeflaske over magen når du setter deg ned. Selv om det begynner å bli varmere ute nå, er det faktisk like lett at magen blir kald nå som vi går lettere kledd. Dette er et råd jeg fikk av mange som til slutt klarte å bli gravide. Og jeg ble ialle fall gravid denne gangen da jeg prøvde det. Bare ett tips :o)

Skrevet

Tusen takk for svar, og gratulerer så mye med din graviditet! Håååper jeg kommer etter.. :)

har lest en del om Crinone vs Progestan, og satser på å få sistnevnte. Siden jeg har hatt såpass mange forsøk, tror jeg de er villig til å prøve noe nytt. Får t.o.m muligens 2 egg inn, noe jeg har spurt om mange ganger.. Da er det vel også litt større sjanse.

Har du hørt om Albyl-e? Eller er det kanskje bare på ferskt forsøk-- ? ikke vet jeg, men tar tipset med varme på magen med meg.

Skrevet

Ja, håper du også får oppleve å få et fint blått kryss denne gangen :o)

Albyle-e vet jeg at noen får. Det er jo blodfortynnende, og skal virke mot blodpropp. Tror de med diagnosen leiden mutasjon må gå på det. De danner blodpropper veldig lett.

Ellers går jeg også på blodfortynnende, klexane sprøyter, 0,4ml hver kveld. Dette forsøkte vi denne siste gangen siden jeg har mistet 9 stykker tidlig i svangerskapet. Er fullt utredet, men ingenting galt er funnet. Derfor tror legene at jeg har dårlig blodgjennomstrømning til livmoren, noe som gjør at det begynnende fosteret får for lite næring og dør tidlig. Ser ut som de hadde rett, for dette er eneste gangen jeg har gått på det, og de er jo levende inni meg enda :o)

Så jeg tror at mange faktorer virker inn på at det har gått så bra. Nå må det gå bra for deg også! 6 innsettinger tar jo på, og da fortjener du virkelig å bli gravid.

Jeg har forresten veldig tro på fryse-egg. Har blitt gravid begge gangene. Disse jentene har ligget nesten 5 år i frysen ;o) Men de var like levedyktige likevel. Nok en gang, lykke til med fryseforsøket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...