chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Vi har vert ute å reist en uke, kom hjem for noen dager siden. Hun har vert slapp, sliten, sutrete, utilpass og ikke seg selv siden. Har utslett på hals/nakke oppetter hodet bake og bak ørene. Hun er nå klam og kald... og sover 4-5-6 timer om dagen, da står hun opp ca 8 og legger seg ca 8... Spiser greit på dagtid (lite omtrent ingenting morgen og kveld) drikker også greit, har avføring og hun tisser. Legen tok blodprøver og blodprosent og hurtigsenkning var bra så mente dette var et virus og ville gå over om noen dager... Noen som har opplevd lignende noen gang? Noen med tips? Jeg er usikker nå og lurer på å ringe legevakten igjen snart om ikke jeg får roet meg på annet vis.... Hun er forresten 8,5 mnd gammel.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #2 Skrevet 19. mai 2009 Dytter litt jeg.... håper på noen svar...
CMH Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Har hun feber da? Sålenge legen sier at det er et virus går det nok snart over. Jenta mi var syk for en tid tilbake siden, men ikke like ille. Hun hadde feber, og var forkjølet osv. Sålenge hun får i seg mye væske i seg og spiser er det kjempebra. Hvis hun har feber er det lurt å legge henne i et kjølig rom med vinduet åpent gjerne i bare body med dyna oppå.. Lykke til, går så bra så ) Men er ekkelt når de små er syk..
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. mai 2009 Nei, ingen feber i det hele tatt.' Ingen hoste, rennende nese eller øyne. Ingenting som kan ligne på en forkjølelse.... Det jeg er mest bekymret for er om hun har fått i seg noe på turen som gjør at hun er syk... Hun har vert forkjølet før, fått tenner, hatt diare, feber osv men aldri vert så slapp og trett som hun er nå... Har nå sovet 5 timer i dag hittil over tre ganger, tidligere har hun hatt stort sett en lur på 2-3 timer tidlig på dag og vert våken til kvelden igjen uten problem... både 5 og 6 og sju timer.. Ja vet legen sa det skulle gå over snart men er fortsatt skeptisk altså..
utpåturaldrisur Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Hei, sjekket legen om det var urinveisinfeksjon. Jenta mi ble veldig slapp og fikk feber, og da viste det seg på urinprøve at det var urinveisinfeksjon. Kan jo være greit å sjekke hvis hun ikke blir bedre.
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2009 Hei... nei sjekket ikke dette. Sa heller ingenting om at hun er blitt stukket av dyr i syden (4 stikk) Ei heller noenting om at vi har faktisk vert i utlandet, kan dette være mage/tarm bakterie... bakterier fra basseng som hun badet i... Synest det var dårlig hos legen i dag, kommer til å ta ny tlf snart eller i morgen. I dag har hun sovet fra 09.30-1200 (ble vekket da) sov igjen fra 14-15 og fra 16-18..ble vekket igjen da. Sitter på gulvet og bare titter rundt og tygger på en leke....
gerd Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Du kan da ikke klage på legen om du har gitt mangelfulle opplysninger. Kanskje hun er sliten etter reisingen? Utslett etter varmen? Magevirus gir jo diare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå