Gå til innhold

Hvor lenge brukte dere første maxi cosi setet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står til 12 kg,men holder det så lenge?

Frøkna er 9 mnd og litt over 8 kg nå,

Vet ikke når hun er oppe i 12 kg,men høres frytelig lenge ut?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde ikke maxi cosi, men tilsvarende sete som skulle holde til 13 kg... måtte bytte da han var 10 mnd og mellom ni og ti kilo... da var det ikke plass lengre:)

hadde det vært sommer og varmt hadde det kanskje gått en liten stund til, men med jakke eller dress ble det for trangt...

Skrevet

Byttet når han var rundt 10 kilo, ca ett år, vi kunne nok brukt det lenger, men hadde lovet det bort, og vi hadde kjøpt nytt sete. Men han ble mer fornøyd å sitte i større sete for da fikk han sett ut.

Skrevet

Det er ikke bare antall kilo som avgjør er min erfaring. Lengden spiller også inn. Ikke lenge siden gutten var 12 kg og han er snart 2 år :)

Vi byttet da han var 7 mnd. Da var han for lang for setet.

Skrevet

for oss gikk det ikke på kilo, men ren størrelse. rundt 7 måneder var han så stor i fysisk størrelse at vi måtte bytte. måtte nesten presse ungen ned i setet og han var mindre fornøyd. men så var han nesten ti kg og 75 cm lang når han var 7 måneder også da...

Skrevet

Til jenta vår hadde vi akta graco og byttet når selene ikke begynte over skuldrene, men bak ryggen. Hun var da 7 mnd. Nå har vi maxi cosi setet og det ser ut til å kunne brukes litt lengre, men aldri i livet til 13 kg. Bytter nok om noen måneder både med tanke på det, komforten til babyen og fordi vi ikke kommer til å orke å bære det noe særlig alikevel.

Skrevet

Ok.

Frøkna vår er ikke 70 cm enda,så får nok brukt det en stund til enda.

Bærer henne bare i det hvis hun sover.Ellers tar vi henne på armen.

Gjest biss med twins
Skrevet

Ja..vi bruker de setene enda til jentene som er to og et halvt=) De er ikke så store da.

Skrevet

Jeg har byttet nå og lillebror er snart 6 mnd og 10 kg. Han får plass, men selene starter under skuldrene.

Gjest biss med twins
Skrevet

Jøssenavn..hva har jeg svart på her da? Vi har jo Priori SPS..

Skrevet

Hehe...ja nå begynte jeg å lure;-)

Skrevet

7 mnder da bar han for lang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...