Gjest Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 drikker di enda bare melk,eller får di grøt? HS sa til meg når lillegutt her var 4 mnd at vi skulle begynne med grøt,så da gjorde vi det. Men den lille fanten her hjemme har begynt å bli sp suuuur på dagene,så nå prøver jeg å gi han litt grøt om morningene og,og han virker mye mer fornøyd Fikk bare grøt på kvelden før jeg begynte med dette nå Så hvor mye grøt får deres da?
Leer Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Min gutt er fem måneder om en uke, og vi har gitt han grøt og svisker kun på kveldene siden han var fire måneder. Ellers får han bare pupp. Men jeg tror også tiden er inne for å gi han grøt på morningene, fordi han virker veldig uinteressert i pupp da.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 min og virker som han ikke er så interessert i pupp på formiddagen...trist!! sko ønske han KUN ville ha pupp i ett par mnd til
tomat15 Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Frøkna her blir 5 mnd til søndag. Vi har kun gitt pupp så langt. Kommer til å fortsette med det en stundt til. Skal 2 uker til syden og er hjemme 100609, da er hun 5,5 mnd, tenkte å iallefall fullamme til vi kommer hjem. Hun er pt fornøyd med det hun får, og hun spiser ikke oftere enn hver 4. time.
Gjest yrild Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Lillemann får hirsegrøt på vann med banan hver kveld (fra 4 mnd og 10 dgr), ellers morsmelk. Han har trengt mat annenhver time døgnet rundt, men nå ser vi at han begynner å sove noe lenger om natta og er derved blidere på dagen :-) har tenkt å se det ann om han trenger mer mat før 6 mnd...
Mjølkekua Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Hirsegrøt er den grøten som de sier er snillest mot små mager, inneholder ikke sukker, melkesukker eller gluten (synes jeg å huske). Den kan du få kjøpt hos helsekost. Vi har siden han var 4+1 uke gitt smaksprøver på hirsegrøt+mm, maisgrøt+mm og risgrøt med vann, svisker og frukt, men vi har ikke konsekvent innført grøt som måltid. Han fikk velling en periode for å se om han sov bedre på natta, men det virker som om han sover like godt på mm + litt påfyll av mme et par timer senere. Han er nå 5mnd+10 dager. Tipper vi begynner med grøt som fast måltid i begynnelsen av juni. Da har vi vært på kontroll hos HS og han er nesten 6. mnd.
Mamman til M&E Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Jeg fullammer og har nok melk til at han legger godt på seg. Han blir 6 mnd om litt over en uke og da skal han få grøt. Han har fått smake litt og det så ut tiul at han likte det så håper det går bra.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Lillegull er 5,5 mnd og får grøt morgen og kveld, pluss litt banan. Ammer etter alle 3 måltidene, pluss to ganger til. Han får altså pupp 5 ganger daglig i tillegg.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Prinsessa er 5,5 mnd og har begynt å få litt smaksprøver, men vil si at jeg fullammer enda. Ikke så mye annet det er snakk om;)
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 mi er 5mnd og får grøt til frokost og grøt og litt frukt pure til lunsj og middagsglass til middag og grøt til kvelds, får ca 150-200ml mme etter hvert måltid. hun sover hele natten,
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 20. mai 2009 #12 Skrevet 20. mai 2009 Gutten min får en porsjon grøt til frukost og en til kvelds. Resten av dagen går det i flaske med mme. Tenker å starte med middag når han er 6 mnd.
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 snuppa her er 5 mnd nå den 24, får kun morsmelk enda.. er blid og fornøyd så og si hele tiden.. ( gråter BARE når hun er trøtt og sulten.. helt utrolig faktisk..) så orker ikke stresse med grøt.. husker fra forrige at jeg syns det var pes..
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 takk for alle svar Noen gir grøt og noen ikke ser jeg Var ganske stress i begynnelsen å få i han grøt,ville ikke åpne munne såvidt hehe,men nå er munnen på vidt gap,og lyden mmmmmmmmm kommer mens han smaker på grøten så nå har matinga blitt en koselig ting hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå