Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Hadde tatt abort ,så hadde jorda vært overbefolket og det hadde vært mye mer fattigdom og sult på jorden.. Det samme gjelder for dyr ,hadde ikke vi slaktet og spist dyr ,hadde det vært alt for mange dyr på jorda .
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Hadde det ikke vært noen som tok abort regner jeg med at det ville bety at folk lærte seg å ta ansvar ift sexvaner og prevensjon. Så nei, jeg tror nok ikke jorden ville blitt overbefolket. Kanskje damen som ikke tar abort i dag, dermed ikke prøver alt hun kan å bli gravid om ett år i stedet, siden det passer så mye bedre å vente et år til.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Dagens IQ innlegg. Vi får trøste oss med at vi har krig, sult, naturkatastrofer, sykdommer og folkedrap som holder befolkningsveksten nede. Ellers anbefaler jeg deg en ny hobby Hi. den REMA 1000 mentaliteten du gulper opp, passer best for blondiser med en halv pakke Extra tyggis i kjeften.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 ja, kom fram med pekefingeren, for et viktig poeng du har. Det viser seg nemlig at folk bruker ikke mer prevansjon fordi om det finnes strenge regler for selvbestemt abort. Hvis folk ikke ville bli gravid så velger de selvsagt den letteste metoden for ikke å få det, nemlig å beskytte seg. Men noen ganger kan faktisk beskyttelsen svikte... eller man blir så revet med i øyeblikket at man ikke klarer å tenke konsekvens. Vi er da ikke nonner alle som lever i verden heller. Men jeg tror ikke mange tenker, pyttsann jeg tar bare abort. jeg har tatt abort, og jeg hadde ikke beskyttet meg noe mer eller mindre avhengig av abortlov. At mange her tror de er så mye bedre mennesker enn andre fordi de aldri kunne fjernet et foster, så får nå det bare være. Jeg vet hvem jeg er, jeg vet jeg er et godt menneske. Og jeg forandrer ikke mening eller holdning uansett hvor bedrevitende alle abortmotstandere er. Hvis de tror de kan pakke sine meninger og verdier på meg, så tar de grundig feil.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Hvis reglene hadde vært strengere her i Norge, så ville folk vært flinkere med prevensjon. I Norge er det god informasjonstilgjengelighet, og lett tilgang på prevensjon. Når tenåringer eller voksne ser at det faktisk er en del som blir ufrivillige foreldre, vil de nok skjønne bedre at det faktisk er lurt å bruke et kondom. Ja, prevensjon kan svikte. Har selv to vakre barn som bevis for det. Men jeg er et sjeldent tilfelle, det er jammen ikke mange som blir gravide når de tar ordentlig ansvar for prevensjonen sin.Noen blir det, men jorden blir nok ikke overbefolket av p-pillebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå