Gjest Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Uff, litt oppgitt her. Vi var på 3D ultralyd på fredag og fikk se fine bilder av gutten vår. Mannen min dro rett på jobb etter ultralyden, og hadde sendt en mail til sin mor med bildene vi fikk.. Det er helt ok det, men nå har hun printet ut alle bildene og lagt de utover spisestueborde hjemme hos seg selv, og viser dem frem til nær og fjern.. Jeg syntes IKKE dette er greit, selv har jeg kun vist dem til min mor, for jeg syntes liksom det er litt personlig dette med ultralydbilder.. Har prøvd å hinte til henne å si at mange syntes slike bilder kan være litt vemmelig, og er ikke sikkert alle syntes det er så stas å se på de osv.. Men jeg vil ikke være ekkel mot henne å si at hun bør gjemme de vekk, hun er jo tross alt stolt over barnebarnet sitt.. Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare godta at hun viser bildene til alle?
snuffe Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Personlig hadde jeg ikke tenkt på det som noe problem, men siden du gjør det vil jeg vel anbefale å si det direkte. Eventuelt få din mann til å gjøre det, siden det er hans mor det er snakk om: "Vi er ikke helt komfortable med at hvem som helst får se disse bildene, og vil gjerne vente med å vise ham fram til alle før han er født"?
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Hadde ikke tenkt over at det var noe å tenke på, men så er ikke UL bilder noe mer privat for meg enn andre bilder av barna når de er født.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Da er det kanskje bare noe som jeg henger meg opp i, og skal prøve å slutte å irritere meg over =) Men jeg må legge til å si at det var etter at vi møtte en dame på butikken igår, som er en nabo av svigemor at jeg ble oppmerksom på dette. Hun gratulerte oss med gutt, og sa at han så ut som en fin gutt på ultralydbildene.... Ble liksom litt mye for meg at hun damen på butikken som jeg egentlig ikke kjenner har studert mine ultralydbilder... Er jo litt morsomt å kunne vise de frem selv også syntes jeg da..
Sivalur Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Første barnet? Med vår første viste jeg frem ultralydbildene, denne gangen har jeg dem liggende et sted men har visst ikke vist dem til noen. Ultralydbilder er egentlig ikke så veldig spennende for andre enn foreldrene, tror jeg da... selv om 3d bilder kan vise litt mer, så ser man heller ikke her så veldig tydelig hvordan babyen vil se ut. Så jeg hadde nok ikke brydd meg hvis svigermor viste frem ul-bilder. Når babyen ble født så har de jo vist frem bilder av han, det vil de såklart, de er jo stolte besteforeldre. Har heldigvis veldig godt forhold til svigers og synes det er hyggelig at hun er stolt av barnebarnet sitt.
Staark Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Jeg kan forstå følelsen. Det er din kropp, din mage, og deres barn. Men siden mannen sendte de på mail, så ville jeg nestet ventet et slikt resultat. Bestemoren er bare kjempestolt, og vil bare skryte av det kommende barnebarnet:) Mine foreldre og svigerforeldre hadde nok også vist de til "gud og hverman" om jeg hadde gitt fra meg kopier, derfor har jeg bevisst unnlatt å gjøre det...(Jeg ser flere legger ut på facebook også, itillegg til magebilder. Kjempekoselig å se på, men for min egen del så blir det for privat til at jeg gjør det samme.) Jeg tror ikke jeg ville gjort noe med det, når det allerede har skjedd, det kan ikke omgjøres likevel... (Bare for å være føre var....noen liker å ha bilde av babyen når den får mat. Jeg var streng på det, og sa nei til at folk tok amme-bilder av meg, av samme grunn som over, for meg blir det for privat uansett hvor naturlig det er. )
trolla <3 <3 Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Næmmen.... Tenk, så stolt hun er, da!!!!! Synes ikke du skal henge deg sånn opp i det. La henne få lov til å skryte litt, da. Synes nå de stakkars svigermødrene får pepper for mye rart her inne...
erteposen + 4 Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Jeg synes kanskje du overreagerer veldig, og jeg hadde ikke tatt opp den "kampen". I alle fall så burde din mann si det til henne at for dere er bildene personlig, og han setter pris på at hun ikke viser de frem til alle. Det var ment mest til de nærmeste.
tremamma Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Du overreagerer ikke i det hele tatt! På meg virker det som svigermora di mangler litt antenner, man viser da ikke slike bilder til kreti og pleti! Jeg viser de bare til mannen min, ikke en gang til de andre barna mine, fordi det ser jo litt "alien" ut det som er inni der. Og hvilken interesse har naboene til svigermora di av å se ultralydbildene av det fremtidige barnebarnet. Det er helt latterlig. Men det er jo henne det går ut over, for folk synes jo sikkert det virker litt crazy. Tenk på det sånn, at det er henne og ikke du som dummer deg ut, og så får hun stå for det selv. Ikke sikkert det er verdt å si det til henne.
Gjest Moave Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Når hun har fått dem tilsendt på e-post, er det ikke så rart at hun ikke skjønner at du synes det er privat, i alle fall. Så det må hun få beskjed om hvis du mener at det er så ille. For meg ville det ikke vært for privat. Jeg viste mine egne bilder til flere på jobben, og for folk som ikke har sett 3D-bilder før, er det utrolig fascinerende å se. Søstera mi fortalte akkurat at hun hadde sett 3D-bildene til niesen til en nabo (!), og at det var helt utrolig å se! Det er nok det svigermoren din også synes, tenk deg for en utvikling siden hun selv var gravid! Håper du klarer å glede deg over at du har ei interessert svigermor, det kan du få mye glede av framover hvis du klarer å sette pris på det!
fult hus:) Skrevet 19. mai 2009 #11 Skrevet 19. mai 2009 Så kosli gjort av henne:) stolt bestemor ja:)
Tweak Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Det er ikke noe jeg hadde blitt sint for liksom, men jeg hadde følt at det var litt som å overta noe privat. Du kan jo si til henne at du synes det er kjekt at hun er stolt over det kommende barnebarnet, men at akkurat bildene hadde dere gledet dere til å vise fram til de dere ville selv for dere er jo 100 ganger mer stolt enn henne siden det er deres (første?) barn. Kanskje hun modererer seg litt?
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 20. mai 2009 #13 Skrevet 20. mai 2009 Oiii, har du ikkje større problem med svigermoren din enn dette kan du godt få overta min :-) Dette blir tull i mine ører. Om dere ville holde bildene for dere selv, så ikkje mail de til folk da. Eller iallfall skriv at bildene er private. Greit at du vil vise ungen til folk selv når h'n kommer ut, Men eg regner ikkje med at du kommer til å besøke alle nære og kjente, venninner og naboer av din svigermor for å vise han frem. Da må jo det være ok at ho kan vise et bilde og skryte over det. Her må man velge sine kamper, og dette ble et dårlig valg. Vær glad for at du har en sånn svigermor. Her i gården har eg lyst å skalle ned svigermor fordi ho e så skuffet over at vi får gutt og ikkje jente. For det hadde ho lyst på. MØKK Og da vet ho at det er prøverørsbarn også, og at sjansen var der og vel så det for at vi kunne ende opp barnløse. Kanskje det får deg til å sette litt mer pris på en lykkelig vordene bestemor?
majsen81 Skrevet 20. mai 2009 #14 Skrevet 20. mai 2009 Til deg som startet denne tråden: Jeg forstår deg godt!! Moren min la ut mine ultralyd bilder på Facebook.... Slå den du...... Fy f.... jeg ble så sur..
snart mamma til to gutter :-) Skrevet 20. mai 2009 #15 Skrevet 20. mai 2009 Hun gjør sikkert dette for at hun er så stolt og vil glede deg ved å vise at hun er interisert !! Ærlig talt så synes jeg du bør sette pris på dette !!
Staark Skrevet 20. mai 2009 #16 Skrevet 20. mai 2009 Jeg synes forresten Moave har ett godt poeng. 3D-bilder er fortsatt ganske nytt, og jeg tror det facinerer folk mer enn de avskrekker (-selv om babyen kan ligne på en alien/skjelett). Oldemoren til barnet mitt ble facinert av det vanlige 2D-bildet, pga hun ikke hadde sett slikt før, og da svigermor gikk gravid var visst UL-kvaliteten ingenting imot det den er idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå