Gå til innhold

Mangen barn, flere fedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen tanker om dette?

F.eks en mamma har 4 barn me 4 forsjellige fedre til barna.

Syns du det blir feil? egoistisk?

Eller bryr du deg ikke noe om det så lenge barna får det dem trenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basert på erfaring, altså de mødrene jeg kjenner til som har fire barn med fire fedre, så ja - det er feil. Men de burde i grunn knapt hatt ett barn med en far.

Egoistisk? Tjah. Å få barn er stort sett egoistisk, men jeg ser ikke helt at det skulle være noe problem. Jeg tror fint man kan gi barn en flott oppvekst selv om de har tre halvsøsken med ulike fedre. Sånn teoretisk sett.

Om ungene har det fint og foreldrene er gode omsorgspersoner driter jeg i utgangspunktet i hvem som har spermet hvem og hvorfor og med hvilket resultat. Problemet ligger bare i mine (så langt bekreftede) fordommer om hvilke kvinner det er som setter seg i denne situasjonen.

Skrevet

Vet om 2 mødre som har 3 barn me 3 forsjellige pappaer, som du sier dem burde ikke hatt et barn engang. Ellers er jeg også enig i det du sier, så lenge dem får det dem trenger så betyr det veldig lite hvem som har sperma.

Men det må kanskje være litt slitsomt og holde styr på alle fedrene kanskje? :P

Vet om ei til som har 4 barn me 4 forsjellige pappaer og hun må være det man kaller en perfekt (alene) mamma. Der er det desverre fedrene som har stukket av.

Gjest Toxic
Skrevet

Dersom antallet biologiske fedre er høyere enn antall barn, vil jeg påstå at dama har et seriøst problem.

Skrevet

Hvordan mødre er det dere kjenner til da?

Kjenner til flere tilfeller(mulig ny trend) hvor de har flere barn med forskjellige og kan skalere de mye høyere enn enkelte andre mødre som kun har brukt en sperm.

Dømmingen av mødre burde også ta i betrakning alder mener nå jeg.

Er det virkelig mødrenes jobb å holde styr på fedrene? Hmm...hva slags erfaring er det? Fedrene jeg kjenner klarer å holde styr på seg selv.

Det har vel seg slik at enkelte mennesker ikke burde ha produsert unger og andre burde ha produsert flere....?

Jeg vil si.........helt individuelt.

Skrevet

Jeg synes det høres kjempestress ut. Tenker på organiseringen av samvær etc. Jeg hadde en kollega en gang, topp dame, med tre barn og like mange fedre. Hennes sommerferier gikk stort sett med til å reise rundt til ex-svigers for at barna skulle ha kontakt med dem. Egoistisk? Neppe

Skrevet

Det kommer jo helt an på situasjonen. Om ei har tre barn med tre fedre og alle er under feks fem år så virker det veldig lite gjennomtenkt. Men om ei har tre barn med tre fedre og det er stor aldersforskjell mellom barna, noe som kanskje indikerer at det har vært langvarig forhold inni bildet så er det lettere å forstå.

Det er ikke rart det er mange fordommer mot alenemødre.

Skrevet

Jeg har samme erfaring som pila og signerer henne.

Har du tre-fire forskjellige fedre kan du banne på at minst en av dem ikke stiller opp til samvær. Poof me wrong:-)

Skrevet

Interresant lesing. Jeg har 3 barn med 3 fedre. Jeg anser meg selv for å være en ressurssterk kvinne med god utdanning, sikker jobb og god lønn. Er gift med far nr 3 som er en super stefar for de to eldste og vi eier vårt eget hus. Ungene er velfungerende, snille med hverandre og har et veldig godt søskenforhold til tross for stor alderforskjell. Likevel regner jeg med at det viskes bak min rygg, spesielt da jeg fikk nr 2 som ble unnfanget ved en ONS. Men nettopp fordi jeg anser meg selv for å være ressurssterk valgte jeg å beholde dette barnet som jeg visste jeg kunne gi en trygg og god oppvekst. Hverken jeg eller min mann synes det er spesielt utfordrende å forholde oss til de andre fedrene, men det kreves godt samarbeid for å få timeplanen til å gå opp i forbindelse med sommerferier og helligdager da alle så klart vil ha barna mest mulig. Hittil har det gått veldig fint fordi vi alle setter barna først. I tillegg har de flotte stemødre som er glade i sine stebarn, så barna har fått en helt ny stefamilie (i stemorens familie) som vi også har blitt kjent med. Selvfølgelig har vi opp gjennom årene hatt våre utfordringer i samarbeidet, men vi har hele tiden hatt respekt for hverandre og fått til en velfungerende storfamilie.

Skrevet

Prøv prove. Selv om jeg skulle likt å se det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...