EnJente_m_2Jenter Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 jeg grugleder meg til ultralyd i morgen ! Har ventet SÅ lenge, er i dag 19+0 akkurat, og føler jeg har ventet i en eeeevighet ! Når det er sagt er jeg så klart veldig veldig spent på terminen, jeg håper virkelig ikke jeg blir satt masse tilbake !!! Heller fremover hehe, men det tror jeg ikke. Time wil show ! Ellers så håper man så klart at man kun får gode nyheter, man vet jo faktisk aldri, men det går nok bra. Nå kommer den "teite" parten. ALLE bekjente, venner, familie etc. etc. er jo i større ventemodus enn meg omtrent, på hvilket kjønn det blir. Jeg har fått høre SÅ mye rart i denne graviditeten. Noen, eller dvs. de fleste påstår jo at de med 100% sikkerhet VET hvilket kjønn det blir, og alle har en mening. Kommentarer som: "Ja du får si ifra når du vet at det er en jente da" "Hva skal du kalle henne da?" "Jeg vet at hun kommer 17 oktober, jeg bare vet det" "Vi får håpe du får en gutt, men jeg tror nok at det blir en jente" "Hun blir så lang og så mange gram, jeg bare vet det" "Jeg er sikker på at det er en jente, du passer bare til å være jentemamma siden du er så jentete, kan ikke se for meg deg med en gutt for å være helt ærlig" "Vi får håpe du får den etterlengtede gutten din" (jeg har ALDRI sagt at jeg preferer gutt foran jente) Og nei, dette er ikke idioter, dette er heeelt normale folk som prater før de tenker. Og legg merke til hvordan ALLE mener det er en jente. En jente er kjempestas det, jeg har navnet klart og blir superfornøyd med det. Reiser til USA om 4 dager og vil vite hva det er for da kan jeg shoppe og kose meg, jeg bryr meg jo ikke. Alle andre derimot tror og forventer en stor skuffelse om det blir en jente, for samboer ønsker "seg jo sikkert en gutt". OG om han sier noe annet er det nok bare noe han sier, menn vil jo som regel ha gutter og bla bla bla. Så ja, jeg gruer meg til ørten meldinger ryr inn med spm: "Ja hva ble det ? Vært på ultralyd?" Rett og slett fordi jeg føler et "press" som er helt latterlig !!!! Jeg VET det er teit og man skal drite i andre, ingen får ødelegge min glede, tro meg ! MEN det er alikevel stressende at alle skal ha SÅ mange konkrete meninger. En ting er å si "hmm jeg har litt jentefølelse jeg da, eller guttefølelse", men de som sitter der og sier "hva skal hun hete da ? Har dere funnet noen klær til henne ?" De kunne virkelig spart seg for kommentaren.. Allerede i dag har jeg fått 4 meldinger "ja i morgen er den store dagen, husk å sende melding" Jeg tror 30 personer må ha sagt: "husk å sende melding". Blæææh...
~ spiren ~ Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Huff, skjønner du blir irritert! Det hadde i alle fall jeg blitt. Og alle de som forventer at du sender melding.. ikke send. Du er vel ikke pliktig til å informere de om hvordan det gikk på UL. Koster penger å sende melding også. Kjenner jeg blir irritert over de som tror du blir skuffet om du får ei jente. Hallo?? Det har vel ingenting å si!! Og jeg tror nok mannen din blir LIKE glad uansett hvilket kjønn det er! :-) Bare tåpelige mennesker som sier noe annet... Lykke til i morgen!! ;-)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 Nemlig Jeg har ikke tenkt å sende en fjert melding hehe, så får de som er så nysgjerrige sende og spørre, så får vi se om jeg orker å svare. Hadde vært moro å svart: "Alt var bra og ja det var et kjønn og vi fikk vite det, men ikke du ;)" Ja han føler jo sikker paa det, alle venner sier jo ting som: "ja du trenger ikke aa late som om du ikke haaper paa en gutt da, alle vet jo det", enda han virkelig er like glad uansett. Takk for det, en ting er sikkert, bimjentene faar vite det hihi !
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Trist at det skal være sånn.. Men hadde jeg vært deg tror jeg at jeg hadde sagt at det ikke var mulig å se hvilket kjønn det var. Så kan dere jo ha hemmelighet for dere selv =) Uansett, kos deg på ultralyden i morgen det blir nok en fin opplevelse!
Kongeørna Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Jeg kjenner meg veldig igjen! Har enda et par uker til ordinær ultralyd, og vi hadde egentlig bestemt oss for å ikke vite kjønnet, men tror vi må vite det allikevel, for å "forberede" omgivelsene. Vi har to gutter fra før, og "alle" sier at det sikkert blir en jente denne gangen. Nesten så jeg opplever et forventningspress?!?!?! Helt utrolig, jeg skylder ingen noe som helst, ei heller kan jeg påvirke det..... Lykke til på ultralyden, uansett kjønn skal du jo titte på et lite menneske som kommer til å bety all verden for deg resten av livet!
Jahoo Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Vet du, si at babyen dessverre lå litt feil så det var vanskelig å se, også kan du og din kjære holde på hemmeligheten så lenge dere ønsker det selv! Er jo bare å si ved senere anlednig at dere har tatt en til.
*2små*gull* Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er enig.. Dere kan finne ut det selv og så la være å si noe om det til resten.. De får vente å se ;-) Men nå må jeg bare advare deg.. Til meg var det UMULIG å se hvilket kjønn det var, så du må ikke bli for skuffet om du ikke får vite det selv heller.. Men unsett så er UL er en herlig opplevelse <3
simla+kalv Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Tror jeg hadde sendt en melding med "Det blir helt sikkert en gutt eller ei jente"! Irriterende med den opphenginga i kjønn! Jeg har to gutter og alle sier at det sikkert blir jente, som om de skal "trøste" meg! Har sagt til alle at vi er ganske sikkre på at det er gutt, selv om vi ikke har peiling, bare for å slippe gnålet!
Gjest eelis+spire Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Åå, jeg kjenner meg igjen her! Enkelte mennesker er idioter, det er helt utrolig. En venninne av meg har tilogmed gått så langt som å fortelle andre at guttungen skal hete Oliver. Hva skjer?? For det første vet jeg ikke hvilket kjønn som bor i magen, og for det andre er ikke Oliver særlig aktuelt. Enkelte mennesker er helt fantastiske sånn sett! Nei, her forblir kjønnet en hemmelighet så lenge det er mulig! (Jeg vil selvsagt vite det, men det er ikke snakk om at noen andre får innvies.)
maizi Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Arrghhhh!!!!! Vet hvordan du har det. Her er det omvendt, vi har gutt fra før av så alle forventer at jeg skal ønske meg en jente denne gangen. Får kommentarer som " tenk om det er en jente denne gangen, satser på det". Og spørsmål som "blir du skuffet om det blir gutt nå også? Svigermor er også helt klar på at hun ønsker seg jente. Alvorlig talt, greit nok at jeg er ganske så hormonell for tiden men det får da gå en grense for hva folk skal få seg til å si. Jeg har verdens snilleste, fineste gutt og om jeg skulle få en til så er det helt supert. Mange fordeler med to av samme kjønn. Skulle det være jente så er det jo helt topp med en av hver. En vinn vinn situasjon og jeg føler meg utrolig heldig som skal få lov til å bli mamma igjen!!!! Lykke til på ul i morgen!!!!
Mam again! Skrevet 19. mai 2009 #11 Skrevet 19. mai 2009 Ok, så er det kanskje litt teit når folk er så bastante og liksom skal "spå" deg når du er gravid, men må si at jeg synes du litt er heldig som har så mange i omgangskretsen som er interesserte. Man er jo opptatt av det underet som er under oppseiling selv og da er det jo gøy når andre vil snakke med deg om det. Om de så ordlegger seg litt klossete og ikke alltid sier "det rette", så må vi vel kunne bære over med det..? Det er vel temmelig sikkert godt ment. Så lenge det ikke er snakk om spontanaborter eller annet skremselssnakk setter i alle fall jeg pris på det meste av interesse for magen min.,- da kan jeg nemlig få snakke om det som opptar meg mest for tida! :-D he he Nå skal det sies at min mening om dette nok reflekterer at jeg selv ikke har så alt for mange rundt meg som spør meg om graviditeten. (selvfølgelig er det noen, men kunne gjerne vært flere ;-) ) Jeg ville gjerne hatt flere sjangser til å snakke om det store som skjer. ... selv om noen sier litt rare ting...
Bare blåbær Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Hos meg sier også folk at det blir en gutt/jente... jeg bare ler jeg.. De må få tippe, vite og være sikker på hvilket kjønn det er for min del... Helt ærlig så sjønner jeg ikke vitsen med å bli irritert over at folk tipper eller "vet" kjønnet på babyen din. Er det ikke litt koseligt da, al folk bryr seg? Og siden "alle" er spente på hvordan ul blir i morgen, har du nok sagt det til endel også. hehe Synes heller du skal være glad jeg for at folk er interessert i å vite hvilket kjønn det er på babyen din jeg. Hadde vel vært værre hvis ingen hadde brydd seg, ingen hadde spurt osv osv... Ønsker deg lykke til i morgen. Er i dag 14 dager til jeg skal på ul.. Spennende!
9nah Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 signerer babybell. Hvorfor irriterer du deg over at folk mener og tror ditt og datt? de vet jo selv at de ikke vet, men det er jo bare en måte å ordlegge seg på. Du skriver jo selv at de ikke er idioter!? jeg opplever det samme; mange sier jeg får gutt og mange sier jeg får jente. med andre ord; de tipper i likhet med meg, barnefar og resten av familien. Er da bare hyggelig at folk er engasjerte?? men hvis du av en eller annen grunn ikke vil svare dem etter ultralyden så er jo det helt opp til deg, men jeg ville synes det var supersært om du var min venninne... send en fellesmelding til de som venter i spenning da vel...
froeken Skrevet 19. mai 2009 #14 Skrevet 19. mai 2009 Hei, vi har det likt med dere, men spesielt i forhold til våre foreldre. Min mor og hennes side av familien tar det for gitt at vi ønsker oss en jente siden vi har en gutt. Svigers tror de har helt rett i at det er en jente og nå må vi endleig si fra slik at de kan begynne å handle... De (hun) er kjøpegale og sliter med mindreverdgihetskomplekser av grunner ingen forstår. De kompenserer for følelsen med å kjøpe i tide og utide til gutten vår og nå klør det bare ette rå kjøpe til neste barn. Vi var på ultralyd i dag og fikk vite kjønnet, men det er vår lille hemmelighet og skal få være det til nurket kommer. Da ble det krig i familien og min mor presterte å si at dette var min måte å straffe dem på (for hva må gudene vite.) Nei du, slapp helt av og be de dra dit peppern gror om de er ufine med deg. LEgg fra deg mobilen i morgen om du føler det er stress og la den være til du er klar for å lese og evt svare på meldingene... Lykke til! Klem fra meg.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #15 Skrevet 19. mai 2009 Ja jeg skjønner godt at noen mener det er dårlig av meg å bli irritert og lei, men det er snakk om at folk peser meg med det hver eneste dag. Nesten som om noen gjør det rett og slett for å provosere. Da de vet at jeg synes dette er ekkelt. I tillegg så er det jo ok som jeg sa, og ytre sin mening en gang, men når noen blir SÅ opphengt i det at de klarer å få både meg og sambo til å reagere - da synes jeg de kanskje har gått litt langt. Jeg skal være glad for at så mange bryr seg og det er jeg, men det er denne påståeligheten, og "godte" seg greia etterpå om de har rett som ikke er noe alright ! Vel vel ikke alle kan ha samme mening, ser jo at noen her inne også føler det som meg, så jeg er heldigvis ikke alene ! De som står meg nærmest skal få vite, men det er jo faktisk mulig at ikke en gang VI får vite, så time will show ! Du sier over her at de tipper ? Folka jeg prater om tipper ikke, de er alle "synske" og vet. Hehe...
nesten30 Skrevet 19. mai 2009 #16 Skrevet 19. mai 2009 Huff, ikke gøy når spenningen og gleden frem mot ultralyden skal bli ødelagt på den måten. Ja, det er hyggelig at folk bryr seg, men der går en grense mellom det å bry seg om og det å blande seg inn på litt for intim mark. Da jeg var på ultralyd ble jeg småirritert og skuffet da en av de jeg jobber med spurte om jeg visste va det ble... jeg svarte at det blir en baby(!) Syns det var sårende at han ikke heller spurte hvordan det hadde gått og om alt var bra. Det betyr mer for meg at babyen min har det bra og at alt var som det skulle enn hvilket kjønn den har. Ja, vi vet kjønnet, og vi har fortalt det. MEN ikke til alle! For ALLE har ikke noe med det. Du må ha kjempemasse lykke til i morgen:) Håper alt går bra:) Det er en fantastisk opplevelse:)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 19. mai 2009 Tusen takk dere, det er godt å høre at flere sliter med det samme, altså da man rett og slett ikke føler seg alene om det da. Gleder oss stort vi nå, samboer er så søt, han sa nettopp med et smil om munnen: "IMORGEN ER DET ONSDAG =D" Hehe...søt !! Kommer i allefall innom her og sier hva det ble klem klem
simla+kalv Skrevet 19. mai 2009 #18 Skrevet 19. mai 2009 Hmm...Tror kanskje noen ikke forsto problemet her. Saken er ikke den at folk viser interesse, det er jo bare hyggelig det om de vil vite at man (og babyen) har det bra. Problemet er når folk henger seg opp i kjønn, og tar det som en selvfølge at du ønsker jente fordi du allerede har en gutt, og oppfører seg som om en gutt ville blitt en kjempeskuffelse. Det er da man blir sint og såra og føler folk venter på om du føder "rett" kjønn eller ikke!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #19 Skrevet 20. mai 2009 Takk simla+kalv Du har forstått hva jeg føler/mener !!!
*1+1=2 små* Skrevet 20. mai 2009 #20 Skrevet 20. mai 2009 Krysser fingrene til oss begge jeg da;) Forstår veldig godt hva du mener, her er det takk og pris ikke slik. Jeg vet at pappa ønsker at vi får en gutt(er få i familien) men han har ikke sagt noe. Snakket med mannen min i går og han sa det som jeg tenkte(har 1 jente fra før av): Jente til= praktisk fordi vi har klær til det, tette søsken som kan leke sammen og har mest sannsynlig mye like interesser, 2 tenåringsjenter i hus samtididg*grøss* hehe gutt= gøy med en av hver, men må kjøpe mye nytt tøy, jeg er vant til en jente men samtididg så tviler jeg på at en jente til blir AKKURATT som første jenta vår:P Ønsker deg alt godt:)
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 20. mai 2009 #21 Skrevet 20. mai 2009 Hei!! Jeg føler det AKKURAT som deg! ALLE andre vet liksom hva det blir! Jeg skal på UL på fredag og skal ikke sende melding før noen evt. spør:o) Hvordan gikk det på UL i dag da???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå