Gå til innhold

noen som har gode erfaringer med strekkmerkekrem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

isåfall hvilken type? eller noe annet som fungerer mot de? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg smurte med body butter fra Body Shop. Fikk ikke ett eneste strekkmerke! (utenom under puppene da ca 3 dager etter fødsel da melkespreng stod som værst, skulle kanskje bare mangle, har jo silikon også...og var ikke like flink å smøre puppene heller..)

Jeg smurte så og si fra jeg fant ut jeg var gravid, og byttet mellom coconut, cocoa og brazil nut.

søsteren til en kamerat smurte med jordnøttolje og fikk heller ingen strekkmerker...

Skrevet

Samme krem her og, men jeg har mer tro på å smøre "innenfra" m f.eks omega 3!! Fikk ingen merker.. Smørte m bodyshop og mamma mio (tror jeg det het) spesiell serie laget for mødre.. Dødsdigg!!

Skrevet

jeg tok både omega3 og smørte meg med alle tenkelige kremer som er evnt nedenfor her og andre typer. Fikk MASSE strekkmerker på magen og hodftene. Skikkelig kjipt. Smørte meg 2-3 ganger om dagen hele svangerskapet. Jeg tror man får det hvis man har anlegg for det, og ikke hvis man ikke har det.. Tror ikke det har noe med smøring å gjøre i det hele tatt, for da hadde ikke jeg hatt dem...hrmf!

Skrevet

Slik er det: Kremer fungerer ikke mot strekkmerker, de kommer ikke ned i hudlagene hvor strekkmerkene oppstår. Det er litt flaks/uflaks om du får det eller ikke (genetisk, hormonelt etc).

Jeg visste dette på forhånd, men kjøpte en dyyyr antistrekkmerkekrem fra Clarins, sånn for sikkerhets skyld. Dessuten var det på tax-free, jeg "må" alltid kjøpe noe kosmetikkgreier da... Jeg trodde den "virket" fram til uke 33 ca - da kom strekkmerkene som kastet på magen, fra en dag til neste. Nå, seks måneder etter fødsel, ser magen fremdeles ikke ut!! Jeg spiste også omega 3 hver dag hele svangerskapet - uten at det hjalp det aller minste.

Ikke kast bort pengene på en dyr krem - de funker ikke!

Skrevet

Jeg smurte aldri med noen ting, og tok heller ikke omega 3, fikk ikke et eneste strekkmerke på magen.. Fikk noen på lårene, og rumpa, men ikke så ille egentlig.. Tror det ligger mye genetisk, for min mor fikk heller ikke et eneste strekkmerke på magen med meg eller broren min..

Uansett, det er en myyye større andel kvinner i Norge - og verden for den sakens skyld - som har strekkmerker, enn de som ikke har det.. Det er en del av det å få barn..Ta de til deg med glede, og tenk på de som et bevis på at du har båret fram et nydelig mirakel til verden!!

Skrevet

sikkert sant det, at ingen kremer hjelper, men jeg innbiller meg d, siden jeg ikke fikk noen =D

uansett...Bodybutter er ikke dyr...koster 159 kr, og uansett om du får strekkmerker, får du hvertfall god og myk hud :)

Skrevet

Jeg tok omega3, men smurte ikke det pøkk.

Fikk ingen strekkmerker, verken i 1. eller 2.svangerskap :)

Skrevet

MintCondition & alle dere andre uten strekkmerker: Jeg hater dere, jenter!

;)

Skrevet

Det er dessverre sant at strekkmerkekremer ikke virker. Strekkmerker dannes i underhuden, og så langt ned har ikke all verdens kremer noen virkning. Det er rent genetisk. Trøsten er at strekkmerker vanligvis blekner og kan bli helt usynlig en tid etter fødselen. Smør deg gjerne hvis du føler deg vel av det, myk hud føles jo alltid godt å ha, men ikke bli skuffet hvis du får strekkmerker. Det er ikke noe du kan gjøre noe med.

Skrevet

Jeg brukte en olje som jeg ble fortalt trekker ned i huden og hjelper der strekkmerkene dannes. Om den funket, eller om det bare er tilfeldig, vet ikke jeg, men jeg har ikke et eneste et. Og jeg ble stor!! Dessuten så vises det ikke på magen min i det hele tatt at jeg har vært gravid, så huden trakk seg veldig raskt og fint sammen igjen.

Oljen var fra Decleor og heter Aromessence Sculpt Firming Body, og jeg brukte den sammen med en krem som heter Perfect Sculpt - Stretch Mark Restructuring cream. De er ganske dyre, men om man bestiller via nett, eks. Strawberrynet e.l. så får man det mye billigere! Dessuten refunderer de momsen dersom varen kommer over kr 200.

Jeg kommer hvertfall til å bruke de igjen! :)

Skrevet

Jeg smurte meg med Body Butter og en olje som jeg kjøpte på apoteket, spiste omega 3 heeele svangerskapet...

Ikke ett strekkmerke, før tre dager ETTER termin (snuppa kom 10 dager på overtid) - surt!

Skrevet

er det noen som har brukt strekkmerkekremer som skal ta bort strekkmerkene etter man har fått de da? noen som har funket der? vet det er mange som har de og de burde bæres med stolthet, men skulle likt det om de bleknet litt likevel..hehe :)

Skrevet

Hihi, sorry :P

Det er vel endel genetikk inne i bildet også, mamma fikk heller ingen strekkmerker i noen av sine tre svangerskap.

Skrevet

Skrekkmerker burde det kanskje kalles istedet;)?

Fikk ingen, smurte ikke noe heller. Heldig jeg ja=)

Tviler vel litt på om det er noen kremer som kan fjerne dem, men så har jeg generelt sett ikke så stor tro på mirakel-kremer av ulikt slag heller da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...