Gå til innhold

Dere som har satt inn hormonspiral..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere blitt dårlige etterpå? Uvel og sånn?

Skal sette inn i dag, gruer meg litt igrunn.. Så, hvordan var det? Gikk det greit? Er dere fornøyd nå i ettertid?

Skal bli en befrielse å slippe cerazette i allefall! For en dritpille ;P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk skikkelig vondt menssmerter det første døgnet, men kan ikke huske at det var noe ut over det.

Skrevet

Jeg har ikke vært dårlig.

Skrevet

Var som et vepsestikk å sette den inn. Men det varte bare et par sekunder.

Og så var det menssmerter det neste døgnet.

Ellers bare fordeler. Har sjelden eller aldri mensen lenger, Jiiiippiiii!

Skrevet

Jeg hadde hormonspiral etter førstemann. Det var litt ubehagelig (småvondt) å få satt den inn, men jeg merket ikke noe til den i de årene den satt inne. Så jeg var veldig førnøyd!

Jeg vet ikke om det har noe å si, men gynekologen gjorde innvendig UL før innsettelsen. Første gangen jeg var der mente hun at slimhinnen var for stor (sikkert ikke så lenge før mens), og gav meg ny time 2 uker senere, uten at det kostet noe mer. Hun gjorde ny UL før hun satte den inn, for å sikre at det var optimale forhold, sa hun.

Søsteren min fikk satt inn for 3 måneder siden hos fastlegen sin. Hun har hatt blødninger og magesmerter hele tiden etterpå...

Skrevet

Nysgjerrig som jeg er så måtte jeg jo åpne det store pakken med spiralen inni. Det ser jo skikkelig skummelt ut da :P hehe.. Men det får bare stå til :)

Her ei venninne som også satte inn hos gynekolog - med ul først. Hun var også litt sårlig etterpå de første dagene. Litt redusert som hun sa. (Hun har ikke født før da, vet ikke om det kan ha noe å si?)

Jeg skal sette inn hos fastlegen min, han har ikke mulighet til ul først.

Er spent, ja!

Må vaske huset før vi reiser på hytta på onsdag - så hadde jo vært greit å være frisk som en fisk ;)

Skrevet

Ble ikke sånn, "ligge-på-sofaen-syk". Men litt kraftig menssmerter og litt blødning.

Skrevet

Et lite vondt stikk da hun satte den inn, men varte kun et sekund. Ikke uvel eller noe, men fikk menssmerter resten av dagen. Ta gjerne en paracet før legetimen, det gjorde jeg.

Lykke til!

Skrevet

Trodde ikke de satt inn spiral hvis man ikke hadde født før jeg?!?

Skrevet

Jeg hadde ganske vonde menssmerter i 2 dager etterpå,så gikk det over. Jeg har nå hatt den i i 2 mnd,og har blødd konstant siden jeg fikk den. Masse kviser,svetter som en gris,ekstrem hårvekst,og for å ikke snakke om at jeg er konstant kåt hele tiden.. Hehe,veldig ugunstig,men skal gi den 4 mnd til,er det ikke gått seg til da så tar jeg den ut.

Gjest biss med twins
Skrevet

Den første kjente jeg ingenting til under innsetting og ikkeno vondt etterpå!

Den andre måtte jeg operere ut da..men det skal jeg ikke skrive noe mer om, kommer sikkert til å gå bra og det er mange positive ting med hormonspiral.

Gjest biss med twins
Skrevet

Også er det anbefalt å ta hos gynekolog og ikke lege forresten..en av grunnene er at gynekologen alltid tar innv UL før innsetting som noen nevner her..de er som regel mye dyktigere også.

Skrevet

Da var det gjort! Det gjorde ikke vondt - kjente bare han "rota" litt nedi der og så var det over. Jeg gruer meg bastandig til alle slags legeting - blodprøver, fjerning av føflekker - alt mulig. Det gjør jo sjelden vondt så det er igrunn bortkasta energi - men hva ska en gjørra a? :P

De er ikke veldig glad i å sette spiral på jenter som ikke har født, men de gjør det innimellom. Venninnen min har prøvd ALT som finnes av prevensjon, og ingenting har "virket". Hun kan blø i tre mnd i strekk. En ukes opphols og på`n igjen. Med eller uten prevensjon. Så spiral var liksom siste muligehet nå. Fastlegen ville ikke gjøre det på henne siden hun ikke hadde født, så hun gjorde det hos spesialist.

Skrevet

Ble ikke dårlig, men hadde "mensen" sammenhengende i tre mnd. Ikke stor blødning, men blødde litt hver dag i tre mnd.

Etter det til slutt stoppet har jeg ikke hatt mensen, hatt spiralen inne i over et år nå, så det er et stort pluss...

Eneste negative ellers, som jeg tror skyldes spiralen, er at jeg får veldig dårlig hud, mye kviser og urenheter... Har vurdert å ta den ut pga det, men frister ikke med p-piller igjen, så jeg tror jeg lar spiralen være en stund til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...