Gå til innhold

Hvor ofte treffer barna deres sine besteforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår ser besteforeldrene på begge sider ca annenhver uke. Noen ganger oftere. Treffene er alltid hyggelig. De bor under en halvtime unna alle sammen.

Er det alt for sjeldent?

Har inntrykk av at svigermor gjene vil se barnebarnet oftere. Innimellom kan vi godt ha hyppigere samvær enn annenhver uke, men jeg synes flere ganger i uka er for mye.

Vi så svigers og mine foreldre ca annenhver uke før vi fikk barn, så jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har behov for å ha besøk at noen av dem veldig mye mer nå, selv om vi har fått barn.

Mannen min og jeg har også søsken som vi ser jevnlig, og flere vennepar. Noe tid må vi jo få ha alene bare oss som kjernefamilie.

Hvordan gjør dere det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ser mine foreldre oftere enn svigers..

Svigers ser vi omtrent en gang hver helg..

Fornøyd med det =)

Skrevet

Mine foreldre ca en gang i måneden, svigers 1-4 ganger i uka :)

Skrevet

Mormor og morfar- ca 1-2 ganger per uke.

Farmor og farfar- når de gidder. Ca 1 gang i måneden eller sjeldnere.

Synes det er helt greit og datteren min er veldig glad i besteforeldrene sine, så hun gleder seg til å tilbringe tid sammen med dem.

Skrevet

Morfar - max 2-3 ganger i året

Farmor og farfar - flere ganger i måneden, varierer litt, men sjelden oftere enn en gang per uke. De jobber begge to og det gjør vi også, orker ikke dra dit på ettermiddagene som regel, så da blir det i helgene.

Skrevet

Mellom 3-5ganger i året.

Bor i Kløfta og de bor i Tr.heim (mine foreldre).

Siden jeg flyttet for 1år og 4mnd siden har vi vært der 7ganger.

Da er jeg der minst en uke - det lengste var en mnd sammenhengende.

Daniels stebesteforeldre treffer vi vel ca 1 gang hver 2mnd kanskje.

Lite besøk der igrunn.. De bor i Oslo.

Daniel har lite kontakt med den biologiske familien på farssiden..

Mine foreldre har vært på besøk 2ganger i tillegg..

Skrevet

Mormor og morfar 2-4 gonger i mnd, varierar litt, i vinter var det meire fordi me var der og kjørte på snowboard med guttungen, nå er det mindre. Bur ca 5mil unna.

Farmor og farfar 2-4 gonger i uka, dei bur ca 700meter fra oss, må ut på storvegen for å gå til dei så det får dei ikkje lov til. Også er dei mykje med onkelen til mannen min for han er ungkar og bur rett ved svigers. Dei kallar han for onkel;)

Skrevet

Bestemor og bestefar - flere ganger i uken

Farmor - hun bor 60 mil unna så det sier seg selv, men ser henne flere gange i året...

Skrevet

Svigers - ca.2ganger i uka, noen gang oftere.. De bor 600m unna, og vi pleier og spise middag sammen en dag ca annenhver uke:)

Min mor - ca en gang annenhver uke - bor 20min unna.. Min far 1 gang i uka ca:)

Kjempefornøyd med forholdet til alle sammen, og ungene koser seg!:D

Verre med 6åringen som har annen far.. Treffer han annenhver helg, men treffer farmor sjeldent(bor bare 20min unna)..

Skrevet

Farmor og farfar ofte, flere ganger i uka da de bor rett i nærheten.

Mormor og morfar som bor 50 mil unna...det begrenser seg jo selv, men kanskje annenhvermnd ca. Men prater mye med dem i telefonen.

Skrevet

Er ikke helt sikker, men ca 6-8 ganger i året per par. Det gjelder begge sidene.

Svigers bor 5 min unna. Mine foreldre bor 1,5 timer med fly unna. Eldste jenta er på ferie ca 2 uker alene med mine foreldre hver sommer. Hun overnatter sjelden mer enn 1 natt av gangen hos farmor og farfar..

Skrevet

Ca 1 gang i mnd. Dette gjelder både svigers og foreldrene mine.

Foreldrene min bor 30 min kjøretur unna, svigers bor 5 min kjøretur unna.

Skrevet

Svigerforeldrene mine treffer vi 1 gang i uka, de sitter barnevakt fast en kveld i uka. Utenom det treffes vi egentlig ikke så mye hvis det ikke er spesielle ting som skjer. De bor 15 min med bil fra oss.

Foreldrene mine treffer barna ca 3-4 ganger per uke. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Noen treff kan være lange, mens andre er bare en kort tur innom. De bor ca 3 min med bil fra oss. Vi bor på veien hjem for dem, så de stikker ofte innom hvis de er på vei hjem fra jobb, møter etc. Koselig det:)

Skrevet

mini ser mormor hver dag. ellr fem dager i uken da minst. men det er fordi hun er dagmammaen hans. Eldste ser vel henne stortsett to ganger i uken eller noe. og da er morfaren der stortsett også

farmoren ser dem kanskje en gang i mnd. gjerne sjeldnere også

farfaren ser dem kanskje en gang i mnd også. ikke noe fast liksom.

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Mormor og stebestefar - ca annenhver uke

Morfar og stebestemor - ca en gang i måneden

Farmor og farfar - ca en gang i uken, tidligere 3-5 ganger i uken (svigermor var dagmamma)

Skrevet

Vesla ser sine besteforeldre (min mor og stefar) altfor sjeldent.

De bor et stykke unna (3,5 - 4t kjøretur).

De driver en stoor gård (3 fjøs stappa med dyr og nå mer enn 8mål jord), så de har det ganske så travelt på sin side, og vi har også travelt med vårt. Men vi prøver så ofte vi kan å treffe hverandre.

De elsker vesla og hun dem..hun er utrolig heldig som har 2 besteforeldre som elsker henne så høyt..(de skjemmer henne bort) :)

Skrevet

Min mor er i perioder innom en gang i uken på hverdagene og/eller i helgen, av og til bare annenhver uke. Pappa ser ikke datteren min så ofte. Mamma og pappa er gift men jobber i forskjellige byer, så det blir ikke sånn at han bare kan stikke innom etter jobb.

Svigermor ser barnet noen ganger en gang per uke i helgen, andre ganger annenhver uke. Hun kommer aldri innom på hverdagene når mannen ikke er her.

Jeg er ikke så glad i å ha foreldre eller svigerforeldre hengende over meg her, men de kan gjerne komme innom en liten tur etter jobben og besøke meg og datteren min noe oftere enn det de gjør i perioder.

Vi er som deg og bor ganske nærme alle sammen, men det blir ikke naturlig for oss å ha mye mer besøk enn det vi har nå. Mannen, datteren vår og jeg vil jo også ha alenetid sammen som en kjernefamilie. Det blir ikke så mye av det som vi ønsker når mannen jobber og ofte bare ser babyen kort tid før hun legger seg.

Skrevet

Ungane ser minde foreldre ca 3 gongar i veka. Vi bur 5 km unna kvarandre, og eg inviterer dei ofte på middag f.eks. når mannen min jobbar seint og eg og ungane har lyst på selskap.

Svigers bur ca 20 km unna, ser dei gjerne rundt 1 gong i veka. Svigermor jobbar 80% og vil gjerne ha ungane 1-2 gongar pr mnd når ho har fri.

I ditt tilfelle så vil eg seie at så lenge både dåke og besteforeldra er fornøgde, så er det nok akkurat passe ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...