Gå til innhold

Feberkramper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det alltid sånn at barn blir bevisstløse når de har feberkramper? Sønnen min er syk og i natt våknet jeg av at han hylte og når jeg kom inn til han skalv han ukontrollert og virket redd, det ga seg veldig raskt uten at jeg gjorde noe annet enn å ta av han pysjen og ha han på fanget. Lurer på om det var feberkramper eller om han bare frøys av feberen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan bare snakke ut i fra mine 2 barn som har hatt det da.

gutten var 15 mnd første gangen, han ble helt stiv, å rykket kraftig i kroppen, det skummet ut av munnen å blikket var veldig stirrende.

etter anfallet var han helt "rar" lammet i ene handa, å fikk ikke kontakt på lenge. ble bra etter en liten time (virket som en evighet da men..)

andre gangen han hadde det var det egentlig det samme, bare at han ble helt blå (oksygenmangel)

men da hadde vi stesolid så anfallet gikk over raskt.

jenta var 6 mnd første gangen, hun hadde skikkelige kramper, sluttet å puste! men gikk over ganske raskt.

andre gangen hun hadde det hadde vi stesolid som stoppet anfallet ganske raskt!

de har ikke hatt det siden da, så håper de har vokst seg ifra det!:)

hva gutten din hadde vet jeg ikke, kan godt være kramper. hør med lege så du får stesolid å kan gi ved et nytt anfall.

å han må ha oftere dosering med feber nedsettende for å hindre nye kramper, men snakk med legen din.

er jo ikke sikkert det var kramper.

å du må ringe legevakt neste gang det skjer! det må vi gjøre uansett om de må inn på observasjon eller ikke..

Skrevet

Takk for svar. Høres skummelt ut når det blir så voldsomt som med dine barn:-(

Jeg hadde ringt legen hvis det ikke hadde gitt seg så raskt. Det var ikke noe problem å få kontakt med han når han sluttet å skjelve. Tror jeg skal prøve å ringe fastlegen i dag og høre hva hun sier, så vet jeg litt bedre hva jeg bør gjøre neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...