Gå til innhold

Ang jobbsøking i permtiden og sjanser..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Akkurat i det jeg gikk ut i permisjon, sa sjefen min opp jobben sin. Dette er en stilling som jeg ser det helt naturlig å søke på, og som jeg bør være kvalifisert til. Vi har den siste tiden jobbet tilnærmet side om side, og jeg har til dels lik type ansvar.

Jeg har søkt på stillingen, og er innkalt til intervju.

MEN;

1) Den sjefen som er over denne stillingen, altså den som ansetter, er sykemeldt. Det betyr at det er en vikar der, som jeg aldri har jobbet under, og som ikke kjenner meg mer enn at vi er på hei liksom.

2) Jeg har permisjon til april, og de vil jo sikkert ha inn noen i stillingen så snart som mulig.

SÅ;

Hva gjør jeg da for å øke mine sjanser til å få jobben??

Ps. Kan noen legge denne ut på skravle også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar kontakt med den sjefen din som har gitt oppsigelsen og den sjefen over der som er i sykemelding. Spør om de kan stille som referanser, hvis de mener du kan passe til jobben.

Skriv så søknaden der du legger vekt på at du kjenner godt til og mestrer og har kvalifikasjoner til stillingen. Legg ved referansene.

Snakk med din mann, kan han overta noe av permisjonen slik at du kan starte tidligere? Jeg ville prioritert det, hvis det betydde at jeg fikk en bra jobb jeg hadde lyst på.

Skrevet

Jeg har snakket med sjefen som slutter ja, hun gir meg gode skussmål :) Hun over der, som da normalt ville vært den som ansatte, er utilgjengelig. Der kan jeg ikke vente så mye, med andre ord.

Søknaden er skrevet og levert forlengst, og jeg er innkalt til intervju.

Mannen har allerede fått noen hint ja , men samtidig skal han avslutte jobben sin til vinteren også, så det er ikke sånn kjempeenkelt.

:)

Flere tips?

Skrevet

kanskje noen kan legge det på skravle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...