Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva som er forskjellen på velling og mme?

Og en ting til:

Dagen ser slik ut for min 6 1/2 mnd gamle datter:

7.00 235 ml mme

10.00 stor porsjon grøt

14.00 235 ml mme 1 miniyouhurt

18.00 Middagsmat, fruktpure

21.00 200 ml velling

+

vann hele dagen ved behov

Ser dette greit ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velling er mme eller morsmelk balndet med grøtpulver slik at det blir en slags suppe som kan drikkes. Det er mest vanlig å gi det ved 4 mnd alder, hvis babyen trenger mer næring men ikke klarer å spise grøt enda. Er nok ikke nødvendig ved 6 og en halv mnd vil jeg tro...

Du kan med fordel gå opp tilo 2 grøtmåltider om dagen vil jeg si, og begynne å legge snuppa tidligere? hehe Ser bare at du har helt andre rutiner enn meg:) Alle gjør det jo forskjellig, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg unner aldre foreldre å ha kvelden fri fra kl 19 og utover!:)

ved 6,6 mnd var rutinen vår følgende:

07:00 200 ml mm

09:00 mellommåltid, fruktmos med havregryn eller en banana etc plus vann hvis han ville ha.

11:00 Grøt, 1 porsjon pluss vann å drikke

15:00 Middag. Hvis han bare spiste et halvt glass, fik han litt frukt etterpå. Vann å drikke.

18:00 Grøt, ikke drikke til. Evnt bad etter grøten.

1845-19:00 200 ml mme deretter rett i loppekassa!:)

ved 6 mnd hadde min sønn 3 lurer i løpet av dagen, gikk over til 2 lurer ved 8 mnd alderen. Ved 9 mnd fremskyndet jeg det første grøtmåltidet til kl 09, og gav brød kl 12:00 i stedet.

Så, mitt råd til deg er at din rutine fungerer sikkert bra for dere, men at det kanskje er litt lite fastføde? Sover hun gjennom natten? Hvis ikke anbefaler jeg mer fast føde iallefall:)

Lykke til:)

Skrevet

Takk for gode råd! Jeg kjøpte en velling som skulle være fra 6 mnd+, så da kan jeg kanskje bytte ut den vanlige mme med denne da?

Ja, det hadde vært deilig å ha fri fra 19, men etter at hun sovner ved 18-18.30 tiden så våkner hun ved 21-22 og vil ha mat...Jeg skal prøve din variant fremover nå, så får vi se hvordan det går! Tusen takk i alle fall for gode råd!

Skrevet

Ser at jeg har skrevet at min sønn fikk mm kl 07, han fikk mme da altså. 200 ml. Liten skrivefeil:)

Jeg ville bare bytta ut vellingen med mme ja:) Begynner å bli så stor nå at det ikke er noe behov for velling, gi heller mere fast føde i løpet av hele dagen. Så skal du se hun sovner hele natten:) et lite tips mtp søvn, ikke la snuppa sove etter kl 17 hvis hun skla i seng kl 19. Blir det helt galt og hun er stup trøtt så legg henne i 15 min og våkne henne heller. Det er nok søvn til å klare seg ei lita stund til:) Og din baby våkner kanskje de 3 første nettene uansett i 21 tiden, av gammel vane og ikke nødvendigvis av sult:) Lurt å være bestemt og ikke ta henne ut av sengen eller gi mat. bare gi sutten å gå ut, ingen service å få på natten når man er blitt stor jente:) hehe Du kommer til å digge kveldene fremover hvis du bestemmer deg for å gjennomføre det!:)

Skrevet

Ja,da var den første natten uten service overstått ( minus et bleieskift..)

Ikke helt fri for service, men sovnet igjen etterpå. Hun våknet kl 22.30 , men da ga jeg henne sutten og gikk ut av rommet hennes. Ikke et knyst, bare lekte litt med bamsen og sovnet. VÅknet igjen kl 1.30, lys våken ,la på magen og klaget litt..hun hadde veldig full bleie, så jeg skiftet uten å si noe, la henne tilbake i sengen ,fikk sutt og sovnet etter ikke så lenge uten et knyst...Jeg er virkelig overrasket over hvor bra det gikk, jeg har alltid gitt henne melk så fort hun har våknet, men det virker ikke som det er noe vits! Blir spennede å se fremover om hun klarer å sove fra 7-7 nå da!

Skrevet

Kjempe bra ak81!

Mini er 9mnd og vi gir velling hver kveld. Like mye grøtpulver som i en porsjon grøt og fyller opp med vann (bruker en stor avent flaske). Mini er vanskelig å få i grøt spes. på kvelden, men virkelig elsker vellingsflaska si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...