Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag blør jeg litt. Er egentlig ikke så stressa som jeg trodde jeg skulle bli... Tenker litt sånn at går det galt så går det galt.

Jeg har ikke vært på 1. svangerskapskontroll enda, tenkte jeg skulle drøye til jeg er ferdig med eksamen, men nå vet jeg ikke helt. Må vel ringe lege om det fortsetter utover dagen.

Hva ville dere gjort? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, er litt vanskelig å si egentlig. Man må nesten bare ha litt is i magen. Se om man blør mye og om man får vondt. Men det går ann å ta 2-3 blodprøver med noen dagers mellomrom for å se om hcg nivået stiger eller synker. Jeg mistet nå når jeg var 4+4, og blødde ikke så mye, var jo veldig tidlig, og så fikk jeg mens smerter i korsryggen. Så det er vel litt individuelt om man blør mye eller lite, får veldig vondt eller ikke. Men det er jo veldig vanlig å blø litt i førsten, og både legene og jordmora jeg pratet med, trodde det var stor sjangs for at det hadde gått bra med meg, men det gjorde det jo ikke.

Jeg ville ringt noen hvis jeg var deg, bare for å fortelle at du blør litt og hva dem synd. Får du kanskje noen gode ord, så slipper du å bekymre deg. Og så må man tenke at, går det galt så er det fordi det mest sannsynlig ikke var levedyktig. Og heller nå enn senere...

Hvis du liker legen din veldig godr, så ring han. Men hvis du ikke synes han er så koselig, så går det ann å ringe å prate med ei jordmor. Jeg pratet førs med legen, men han prata liksom på en måte som at, sånt skjer, ferdig med det liksom. Så jeg stoppet innom helsestasjonen og fikk prate med ei veldig koslig jordmor, og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde, for ho tok det på en helt annen måte.

Det ble litt langt det her.. Men håper det går bra, og at spiren sitter godt=) Klem!

Skrevet

Jeg hadde masse blødninger tidlig i svangerskapet sist og ble henvist til UL for sjekk i uke 11, tror jeg. Om du bare har blødd litt og ikke har noe smerter, kan du jo se om det tar seg opp eller går over, om du ikke stresser med det. Om du har vondt eller bekymrer deg, skader det ikke å ta en telefon til legen din og fortelle hva som skjer. Legen bestemmer om han vil henvise deg for undersøkelse eller ikke.

Husk at det ikke er uvanlig å blø litt, siden slimhinnene er skjøre og lettblødende under svangerskapet. Det trenger ikke å være verre enn et lite blodkar som har bristet under anstrengende aktivitet eller sex.

Det vil helst gå godt! :-)

Skrevet

Da jeg blødde sa forresten legen at jeg ikke skulle anstrenge meg, og ta det med ro. Så ta det med ro=)

Skrevet

Takk for svar! Er som sagt ikke så veldig stressa på dette, hvis det går galt får jeg jo ikke gjort noe med det. Da er det jo "bare" å prøve en gang til. Å ikke anstrenge meg er ikke så lett, med en aktiv 2åring i hus og eksamen om 2 uker... Men, men...

Så trist at du mistet da, Lotta... Håper det går bra med deg og at du har bedre lykke neste gang.

Skrevet

Takk for det, og lykke til du også=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...