Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Vi prøver å forbrede henne på å slutte med smokken når hun blir 3 år..det er nå bare 9 dager igjen,å jeg lurer på hvordan vi skal få gjennomført dette..?hovedsaklig bruker hun bare smokk og koseteppet når hun skal sove.men ser hun det liggende eller finner det, stapper hun smokken i seg;-) for en stund siden tenkte jeg å få kuttet ned på smokkene rundt om i huset så antallet begrenset seg, så jeg klippet i selve smokken,som reduserte smokkgleden:)hehe.men hun lot seg ikke lure.sa selv at den var ødelagt og ville ha en annen.sint og lei seg da. nå prøver jeg å overbevise henne om at når hun blir 3 år,er hun for stor til å bruke smokke, og at vi kanskje burde pakke de inn å gi de i bursdagsgave til tanten hennes.men tror ikke hun riktig skjønner det.Noen tips til oss, dere som kanskje har gjennomført det?vi lar henne fortsette med koseteppet sitt da,men smokken må bort...
cherry coke Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Har hun noen hun liker veldig godt? Feks Sabeltann, Ole brumm etc? Har lest her inne at mange har lagt de i konvolutter og sendt dem til heltene til barna og at det har gått bra=) Min på 3 1/2 bruker smokk på natten enda. Hun skal gi den til Sabeltann i sommer og hun er kjempeklar for det. Hun bruker smokk kun i innsovningen og jeg har snakket med tannlegen som sier at det er ikke noe å stresse med. Men før 4 bør man være sluttet. Lykke til=)
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Send de til Kaptein Sabeltann. :-) Funker kanskje best på gutter, vet ikke...
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 http://www.dyreparken.no/Kart-parkinfo/Kaptein-Sabeltann-ny/Smokkarium/
Verdens tøffeste mamma Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Har også ei jente som straks blir tre år. Vi skal gi smokken til Kaptein Sabeltann i sommer.. Vi skal i dyreparken og se showet og vo forbereder henne nåp på at smokken blir igjen der... Jeg hørte også et tips som jeg likte. Barnet får gå i lekebutikken og velge seg ut en leke. Det betaler da med smokken.. Da har de fått noe igjen for smokken og vet selv at de brukte den til å betale med...
skyblue Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Eldste la de i kisten til Sabeltann i Dyreparken. Mellomste gav de til babyen i nabohuset, og fikk velge seg en sparkesykkel. Minsten kjøpte seg et Thomas tog og betalte med smokkene i lekebutikken. Alle sluttet rundt 3års alderen. Og det gikk over all forventning hver gang. Lykke til.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Eg har eit litt anna dilemma eg da..... Jenta mi blir snart 3år og har dei siste mnd sovna uten å spørre etter sutten, så ho sluttar egentlig uten å vita om det, men samtidig så har ho ikkje slutta for ho "veit" liksom ikkje at ho har slutta........ Der må me finna på noko lurt slik at me er enige med ho nå om at ho har slutta med sutten....... Er litt usikker på korleis eg skal gjera det og om eg skal gjera det eller om eg bare skal la det gå litt tid til uten å gjera noko....... Gutten min var så lett å slutte med, valgte seg ut noko i butikken og pakka det inn, kasta sutten når han kom heim og masa nokon dagar etter den men ikkje ille også var det over! Han kunne og kan eg bestikke men ho "går" ikkje på det så det er litt verre der......
FanteGuri Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Min nevø ga smukkene pent innpakket til nissebarna, da var han 3 1/2 år, var dønn alvorlig når han ga pakken til nissen og sa; "dæm e te nissebarnan". Dette var selvfølgelig på julaften. Etterpå var det ikke noe spørsmål om smukken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå