MammaMia123 Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Jeg har aldri brystspreng lengre. Har alltid hatt det på natta, for da har det jo gjerne gått 7 timer siden sist amming, men jeg har også hatt det på dagtid hvis det har "gått over tida". Men for kanskje en uke siden så ble det slutt på det, og snuppa er ikke like interessert i puppen lengre heller!? Burde jeg gi henne mme? Hun er 6 mnd og får grøt morgen + kveld og noen skjeer med middag...
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Spørs hva du ønsker selv. Vil du fortsette å amme og vil gjøre det som står i din makt for å evt få mere melk osv... der hjelper noen tabiletter som er på resept for kvalme..afipran - en bivirkning er at det øker melkeproduksjonen og dette kan taes som en kur. Ikke alle leger og farmasøyter vet dette, men ammepol på riksen bruker dette mye. Virker hun utilpass, slik at du tror hun ike får nok melk eller er bare melk og pupp uintressant? Synes du det er greit å gi mme fra flaske så er det jo ikke noe galt i det. Jeg var nødt til å begynne med det fra min var 3 mnd, da hadde ikke jeg mere melk. Litt klunder og ting å tenke på til å begynne med, men det venner du deg fort til. Jeg ville gitt mme til barnet var ca 1 års alderen.
mamman til to gutter Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 Det er helt naturlig at man får mindre melk når de begynner å spise en del fast føde i tillegg. Før de får grøt, så skal de jo bli mette på kun mm, mens nå skal de bli mette på grøt og mm og da regulerer mengden melk man produserer seg. Jeg merket også stor forskjell når vi var oppe i ca 2posjoner grøt. Mini fikk aldri mme likevel og vokste som han skulle uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå