Mrs. Kaizer Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 Er det en god vogn? Tenker litt på å kjøpe det til babyen. Er det god plass i bagen? Får baby i september og da må det være plass til vinterpose i bagen utover høsten/vinteren..
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Bagen har jeg aldri brukt, hadde en simovogn først. Men jeg ELSKER
Gjest Mylian blir trebarnsmor.. Skrevet 19. mai 2009 #3 Skrevet 19. mai 2009 oi, trykket fort her!Me jeg elsker quinnyen min! Så god å trille, har aldri opplevd velting heller. Lang og god rygg på den og den er kjempelett å trille på vinterføre:-)
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Jeg var også superfornøyd med min. Fikk baby i august og hadde plass til dunpose. Voksi ble litt trangt, men den likte jeg ikke å bruke heller. Frøkna mi ville ikke ligge i bagen etter 4 mnd, da ville hun opp og se. Hun hadde hatt plass til å være der lengre. Jeg har heller ikke opplevd velting. Min erfaring er at man ikke får ALT man vil ha i en vogn, men Quinny'en er så godt som.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 jeg har ikke bagen. men sportsvognen er superbra. er kjempefornøyd med den! deilig å lett å trille. praktisk osv. go å sitte i ser det ut som.
mayaya Skrevet 19. mai 2009 #6 Skrevet 19. mai 2009 Jeg bruker vogna nå til unge nr 2 - og elsker den
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #7 Skrevet 19. mai 2009 Har Quinny speedi, og den er knallgod, lett å kjøre, lett å slå sammen og ta baki bilen, lett nok til senterkjøring og stabil og røff nok til skogturer. Har dreamibag til og den er det god plass i. Jeg hadde dunpose i starten (da knotten er født i desember) og det fungerte helt fint (anbefaler odenvälder på det varmeste da de er lett å regulere i lengden og veldig varme og gode). Har hørt fra to bekjente som jobber i barnas hus at de anbefaler å styre unne quinny 3xl, da det er mye klager på de (bl.a. på velting). Jeg tenkte egentlig å kjøpe 3xl men valgte pga dette speedien i stedet da den ikke har de samme problemene.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 Bagen er kjempeliten og kalesjen går ikke helt opp i 90-graders vinkel, så jeg synes den beskyttet dårlig mot regn og vind, og babyen vokste fort ut av den, med vinterpose vil jeg tro du får den til å passe til babyen din er ca 3-4 mnd gammel maks (med mindre du har veldig liten baby). Ellers er vognen god å trille, litt lett for å velte om barnet sitter mot deg og man har f.eks stellebag over håndtaket, men ellers stødig. Den er dog veldig tung og bred over hjulene, tar litt tid å legge sammen og jeg synes den er trekkfull i sportsvognsdelen, savner veldig at det ikke finnes fotpose til den.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #9 Skrevet 19. mai 2009 Hvilken vogn og bag er det? Min kalesje på dreamien går i 90graders vinkel, og bagen er ikke liten i hvertfall ... gutten min er nå 4 1/2 mnd, godt over 8,5 kg og 68 cm og han får fint plass med dunpose i. Storebror på snart 2 kan krype seg sammen i den og hvile seg riktignok med bøyde knær ... Enig i at det er dumt at det ikke følger med fotpose.
lilly of the walley Skrevet 19. mai 2009 #10 Skrevet 19. mai 2009 Hvilken anbefaler du da alva? Jeg har quinny og er heller ikke SÅ fornøyd som alle andre. Synes den var ustødig når barnet sitter vendt mot meg. Veldig brei over hjulene, og tar enorm plass sammenslått. Større plass en min forrige brio.
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #11 Skrevet 19. mai 2009 3XL Comfort og dreamybag. Har bestilt ny vogn til babyen, vil ikke ha den bagen og vognen til flere barn. Kalesjen skal i prisnippet gå i 90 grader, men i hvertfall den vi hadde, og ser det samme på venninnen min sin, så sklir den litt bak sånn at den ikke stod helt i 90 grader likevel. Jeg mener kalesjen bør være mer enn 90 grader, helst over 100 grader, da vil regntrekket ligge godt slik at det beskytter skikkelig mot regn og vind. Målene på bagen er jo små i forhold til mange andre bager da, den er nesten 10 cm kortere og en del smalere enn den bagen vi skal ha nå. Dette er jo bare min opplevelse av vognen da, og jeg er veldig glad jeg skal bli kvitt den nå og få en annen for å si det slik ;-)
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #12 Skrevet 19. mai 2009 Kommer helt an på hvilke behov du har. Den vi skal ha nå, er en vogn jeg vet mange her inne ikke ville hatt full glede av, men som jeg tror vil passe vårt bruk veldig godt. Vi har bestilt Emmaljunga Nitro City med Citybag til. Denne vognen er ikke egnet til grus og vinterføre, men for oss som skal mye inn og ut av bil, kommer til å bruke den på svingete veier, i butikker osv, så er den perfekt (tror vi) :-)
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #13 Skrevet 19. mai 2009 Tillater meg å tipse om annet enn quinny jeg og, selv om du eg. spurte Alva ;-) Om dere vil ha en veldig god vogn og ønsker 3 hjuling spesielt (og kan legge litt mer penger i den en quinnyen koster) kjenner jeg veldig mange som har TFK-vogn og som er superfornøyd. Har prøvd den selv bare noen små turer, men den var veldig god. Om det ikke er så nøye at det er 3 hjul vil jeg anbefale brio kombi. Hadde den til førstemann som bruker den enda og det er en knallstødig og veldig robust og slitesterk vogn. Simovognene er nokså like brioen og gode de også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå