Gå til innhold

bare jeg som ikke vet hva opp-ned-metoden er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle snakker om det.

kan noen forklare meg hva det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe...du er ikke alene. Jeg vet heller ikke hva det er. Ut fra det jeg har sett her inne tror jeg det handler om at man tar opp babyen med en gang den skriker, holder den (uten for mye prating og byssing) til den er rolig igjen, og så legger den ned igjen. Gjenta om nødvendig... Men jeg har ikke lest om den, bare sett noen tråder her inne - så det er godt mulig jeg tar feil.

Jeg er nok litt sær, for jeg skjønner ikke helt at det skal være nødvendig med _metoder_ for alt mulig... Men det er en annen diskusjon. ;)

Skrevet

ALLE er jo pedagoger nå til dags hehehe..

om jeg hadde brukt den "metden" på Ida så hadde hun aldri sovna.. jeg har merka at jo mer flytting og dill og dall bare vekker henne enda mer..

så her holder vi å hånda :) passer på å vise at vi er der.

Skrevet

Ja, man lærer heldigvis barnet sitt å kjenne, og finner ut hva som funker akkurat for ham/henne. Min sovner vanligvis av seg selv, men av og til er han mer urolig (når han blir overtrøtt), og da må vi hjelpe ham å finne roen. I går måtte jeg ta ham opp to ganger. Stod bare med ham ved senga, og da roet han seg fort. Jeg passer på at han ikke sovner i armene mine, men legger ham ned så han får sovne i senga. (Godt mulig det er dette som er opp-ned-metoden. Ikke vet jeg.) Andre ganger er det nok å putte inn smokken og stryke litt på panna hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...