Gå til innhold

Amming og kaffedrikking!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg barer lurer på om noen vet hvordan kaffe kan påvirke barnet, eller har noen erfaringer rundt dette. Og hvis man drikker en kopp kaffe, lenge går det før den er ute av kroppen tro? Drikker du kaffe når du vet du ikke skal amme om lenge? Takk for svar.-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker kaffe, men ikke mer en ca tre kopper om dagen, Har ikke merka noe på jenta mi. Tenker ikke på om jeg snart skal amme eller ikke.

Det går helt fint å drikke kaffe, så lenge man ikke overdriver. Som med det meste annet :)

Skrevet

Jeg drikker kaffe selv om jeg ammer.. Kan ikke si snuppa har reagert på det... har lest at det ikke har noen påvirkning på barnet så lenge du ikke drikker litervis. 2-3 kopper om dagen er greit.

Skrevet

Sakset fra ammehjelpen sine sider:

Studier har vist at små mengder koffein vanligvis ikke skader barnet (1% av koffeinet mor tar inn, går over i melken) og påvirker vanligvis ikke melkeproduksjonen. Koffein går over i melken og kan hope seg opp hos barnet. Det er blitt rapportert at 6-8 kopper kaffe eller annen koffeinholdig drikke om dagen kan gjøre noen barn irritable og påvirke søvnen. En til to kopper kaffe i døgnet vil ikke påvirke de fleste barn.

Skrevet

Fint å høre:) Da skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for mine 2-3 kopper om dagen:)

Skrevet

Jeg koser meg med kaffen min, og tenker ikke på om jeg skal amme snart. Har aldir merket noe på småtten min. Han er like rolig og fornøyd selv om jeg drikker kaffe, heldigvis. :)

Skrevet

Jeg drikker 3-4 kopper om dagen, og har i perioder prøvd å kutte kaffe da gutten min er litt tullete hva angår søvn!

Senest igår unngikk jeg kaffe, drakk bare en kopp til morgenen. Og inatt hadde vi den beste natta på månedsvis. Han sov fra 1930 til 0700 med KUN to amminger.

Har også opplevd tidligere når jeg kutta kaffe noen dager at poden sov bedre..

Tilfeldig??

Noen mennesker reagerer ikke på kaffe, mens andre gjør det. Selv blir jeg nesten helt hyper av kaffe, og kan ikke drikke kaffe etter 1900 uten at det går ut over nattesøvnen min.

Kanskje babyer har det på samme måte? Noen reagerer på koffein i morsmelk, mens andre ikke gjør det.

Som hun over her skriver sitat fra ammehjelpen; at barn flest ikke reagerer. Dvs. at noen få barn reagerer.?.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...