gravid me nr 8 :-) Skrevet 19. mai 2009 #1 Skrevet 19. mai 2009 jeg er 6+5 i dag i følge menstermin da...våkna i natt av at jeg var kvalmen å måtte opp å spy...la meg igjen å da var jeg så øm i brystene å halsbrann å kvalmen ville ikke gi seg..når jeg stod opp igjen i dag så var d å springe på do igjen..hjelpe meg tenkte jeg,hva skjer nå..di andre ongene kom springende å lurte på hvordan d gikk me meg,jeg sa d går fint me meg..babyen i magen har d bra å viser d me å la meg spy sa jeg di lo godt også sa sønnen min : men,mamma d er jo ikke snillt av babyen å gjøre sånn mot deg da..dette blir nok en liten rampe baby sa han...di er så skjønne å di kan si så mye rart i løpet av en dag!! hvordan er formen deres da jenter?
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 19. mai 2009 #2 Skrevet 19. mai 2009 Her kommer listen min: Har vært oppblåst på kveldene i en måned, hatt treg mage, mye luft, slapp, svimmel og trett ( men det har jeg vært siden fødselen), kvalm sporadisk de siste 4 ukene, men nå daglig og nattlig i den siste uken, migreneanfall i tur og orden, samt megadårlig humør i halvannen måned. Lurer på hvorfor det var mannen min og ikke jeg som skjønte at jeg måtte være gravid igjen. ;-) Så glemte jeg å tilføye at jeg tisser annenhver time om dagen og minst to ganger om natten. Det har jeg også gjort en måneds tid, mener jeg.
gravid me nr 8 :-) Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 19. mai 2009 hehe,off asså...d skal ikke være lett å gå igjennom et svangerskap nei...må le litt også!! d me migreneanfall vet jeg ikke noe om,har bare hørt at d ikke er noe særlig godt..er d noe du kan ta for d når du går gravid eller må du pine deg igjennom svangerskap me d liksom? er jammen glad jeg slipper akkurat d i hvert fall...å jeg synes synd på meg selv når jeg spyr liksom...er noe av d værste jeg gjør!! tisse ja,d er noe jeg også gjør hele tiden..hehe rart hvor mye en kan tisse igjen bare etter 5 min liksom...får håpe vi blir bedre etter hvert alle sammen...
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 19. mai 2009 #4 Skrevet 19. mai 2009 Migrene har jeg hatt siden jeg var liten, men jeg har fått en opphopning av anfall i mine to andre svangerskap, så det vel ikke annet å vente at jeg får det nå også. Det skal være trygt å ta migrenemedisin, men jeg unngår det om jeg kan. Jeg kan si deg følgende: Vi blir bedre etterhvert, på den måten at plagene erstattes med andre etterhvert som magen vokser. ;-) Jeg bare smiler av hele greien. Koser meg bare med det. I mitt første svangerskap var jeg hypokonder og synes synd på meg selv for alt. I mitt andre visste jeg mer om hva jeg gikk til og var åpen for det meste. Denne gangen tar jeg det med knusende ro, vel vitende om at jeg har vært igjennom dette før og vet at jeg kommer ut med livet i behold på den andre siden. Vi vet ikke hva morgendagen bringer, så det nytter ikke å bruke opp all energi i dag. Dette blir mitt siste svangerskap, så jeg skal nyte det gode med det dårlige. :-) Og du står fritt til å minne meg på det når det senere kommer syteinnlegg fra meg. ;-) Nyt det!
Gjest Skrevet 19. mai 2009 #5 Skrevet 19. mai 2009 Formen min har vært litt varierende. Noen dager er jeg mer opplagt en andre. Har vært kvalm daglig siden jeg testet positivt, men den har variert fra dag til dag. Noen dager er jeg ekstrem kvalm og andre dager kjenner jeg nesten ingenting. De første dagene var jeg kaldt av meg, men nå er det stikk motsatt. Jeg gikk fra å ha løs mage, til hard mage og nå ganske normal mage. Jeg er trøtt. Må sove en gang i løpet av dagen. Sliter med nattesøvnen, for da kommer alle tankene. Har mistet før og er redd for det igjen. Har hatt litt mensmurring/smerte. En dag med kraftig smerte. Ellers har jeg mer eller mindre mensfølelse gjennom hele dagen. Jeg er 5+6 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå