Gå til innhold

Charterfly - er det ikke nummerete seter? Splitter de fam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK - freaker lit her. Vi har reist en god del, men vi skal ut på v9r aller forste charter tur neste uke. Fikk et Thomas Cook magazin i posten forleden. det så ut som en type duty free magazin hvor man kunne forhåndsbestille. ikke interessant.

I går bladde jeg litt i det ut av kjedsomlighet....eeeehh, man kan forhåndsbestille sete mot et gebyr..???!!! Er det mulig? Er det ingen garantier for at en småbarns fam. får sitte sammen da? Det kan bli 4-5 interessante timer. Man kunne forovrig også 'kjope seg' extra bagasjeplass mot et gebyr...? What? hvordan fungerer det da hvis alle kan 'kjope seg' extra bagasjeplass? Skal de be de som ikke har gjort det om og 'ta ut noe' da eller? ha-ha. Da blir det vel overvekt hvis mange gjor dette? hva i hule for noen regler har disse charterflyene???

Noen som har resit mye charter og er kjent med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo man får tildelt seter, tror de mener at man kan forhåndsbestille seter som er f.eks ved nødutgang eller foran, så man får bedre plass f.eks. ved å betale ekstra.

Skrevet

OK - puh! Takk. Så lenge vi får sitte sammen går det greit. Extra plass betaler jeg for hvis jeg flyr til USA el Asia, ikke til Alcudia, ha-ha.

Skrevet

Jeg mener de har regler om at det ikke kan sitte mer enn ett barn under 2 år på hver seterad, eller noe i den duren. Det har noe med antall ekstra oksygenmasker å gjøre, og at barn under to år ikke får egne seter, men sitter på fanget... Så det betyr at dersom man har to barn under to år, og ikke har bestilt eget sete til noen av dem, kan man risikere å måtte sitte på to rader.

Skrevet

OK, ja - lurer på om det kanskje er en int. standard på alle fly..!?!

Vi har uansett 6, 4 og 1 år. Så det skulle gå greit da. Vi har fllydd med dette 'crewet' et par ganger allerede uenlands og har fått sitte 'samlet', så det skulle gå bra. Endog ikke charter, men...he-he.

Skrevet

God tur, da! :-)

Vi var akkurat på ferie med dette selskapet og hadde reservert de fremste setene. Må si at det var himmelvid forskjell på å sitte der, fremfor på vanlig rad. Supergod benplass og seng på veggen til minsten. Han sov hele veien frem og tilbake, så slapp vi å ha ham krøkkete på fanget. Han er 7,5 mnd.

Man får ikke bestille ekstrabenplass ved nødutgang om man har barn under en viss alder (2 år?), så det er de fremste setene som er gull verdt!

Skrevet

Og stol på meg: Charterfly har mye dårligere benplass en økonomisetene på komersielle rutefly...

Skrevet

Pass på når du sjekker inn at dere blir plassert sammen! Vi opplevde å bli spredd utover hele flyet på vei hjem fra Nice et par år siden, da reiste vi med to barn, yngstemann på 2 år skulle liksom sitte "alene"!! Det ordnet seg heldigvis, men det forsinket jo avgangen siden de hadde gjort dette med flere småbarnsfamilier. De måtte jo be andre passasjerer om å flytte seg, noe de heldigvis gjorde.

Så pass på når du får boardingkortene!!

Skrevet

Trodde det var en selfølge jeg at foreldrene og barna ble plassert sammen!? Vi skal til Kypros 1. Juni og har ikke bestilt spesielle seter.

Skrevet

Trodde vi også inntil vi kom inn i flyet og skulle sette oss!

Skrevet

Hva skal man gjøre da for å forhindre dette?! Tvinger de alle på en måte til å bestille og betale spesielle seter da?!

Skrevet

Nei, bare følg med eller be om at dere skal sitte sammen når dere sjekker inn.

Skrevet

Men Amy - I love whales - Var det charterfly?? Går det chartefly til Nice, for på rutefly er det ikke nummerte seter, men alltid når vi har flydd charter har hele familien sittet samlet.

Skrevet

Vet du, det er jeg faktisk ikke sikker på! Kan hende du har rett ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...