Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at ansatte i private barnehager tjener dårligere enn ansatte i kommunale? Og at i enkelte tilfelle tar man ut ett større oveskudd i disse barnehagene, som går ut over lønn og standard på barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg aldri hørt. Det er som regel motsatt. Man tjener ltt mer i privat enn kommunal.

Skrevet

Jeg hørte det på radioen i går. Bl.a en politiker som uttalte seg i forbindelse med streiken i dag. Det var visst tilfelle, i følge han. Fikk ikke med meg alt som ble sagt riktignok. Er jo egentlig ikke noen bombe heller, hvis jeg tenker litt mer på dette. Private skal tjene penger på dette.

Skrevet

Jeg tjener 135kr i en privat når jeg begynner der.

Derimot, i det offentlige (på en SFO, men likevel..) tjente jeg 125.

Skrevet

Det synes jeg høres merkelig ut. Jeg har sett på jobber her i distriktet i og da ligger private bhg utelukkende litt høyere i lønn.

Private bhg skal jo gjøre det attraktivt for sine ansatte også. Ergo litt høyere lønn. Aldri hørt at de tar midler fra personallønningene.

Men, et sted må han jo ha det fra. Jeg har i hvert fall ikke det inntrykket, snarere tvert i mot.

Btw. har vært på ulike stand osv. da jeg gikk på førskolen og da var de også litt høyere i lønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...